Запис Детальніше

THE NEW TRAINING STRATEGY OF MANAGER FOR QUALITY SYSTEMS OF PRIMARY EDUCATION

Освітологічний дискурс

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE NEW TRAINING STRATEGY OF MANAGER FOR QUALITY SYSTEMS OF PRIMARY EDUCATION
НОВА СТРАТЕГІЯ ПІДГОТОВКИ МЕНЕДЖЕРА СИСТЕМ ЯКОСТІ В ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ
 
Creator Bondarenko, Hennadiy
Kipichenko, Natalia
 
Subject educational-professional program; new strategy; training; manager for quality systems; primary education.
менеджер систем якості; нова стратегія; освітньо-професійна програма; підготовка; початкова освіта
 
Description The article describes the concept of "educational strategy", which the authors understand as a complex of qualitatively new goals, tasks, content, forms, methods, pedagogical technologies and innovative means of training a specialist, based on research, practice-oriented and competent approaches and contribute to the successful implementation of professional functions."Manager for Quality Systems of Primary  Education" is interpreted as a professionally trained specialist for a second (master) higher education level that is capable of: firstly, developing, systematically implementing, maintaining the functioning and improving the systems and mechanisms of internal audit of quality assurance of primary education that are responsible state requirements and documents of the institution of general secondary education; and secondly, to participate in the audit commissions during the external audit.The content of the educational-professional program of the specialty 01300.01 «Primary education» (educational qualification: master of primary education, professional qualification: quality system manager in primary education), which was developed by the working group of the Kyiv Borys Grinchenko University is characterized.The article proves that the general factors of the successful implementation of the program are: the educational process should be built on research, practice-oriented and competent approaches; to provide formation of universal (soft skills) and professional competences, managerial skills for effective activity in the conditions of real autonomy of educational institutions; development of the skills of creation and development of information infrastructure of primary school, organization of educational process in primary school in conditions of inclusive education.Implementation of OPP involves the use of modern forms, methods and means of training, including: lectures (problem, brainstorming, interactive, briefing), seminars, practical classes, trainings, master classes, independent work, consultations, electronic (distance) training, individual classes, group design work, etc., as well as innovative technologies (1 pupil – 1 computer, case-study, blended learning, flipped classroom, CLIL, distance learning, cooperative learning, mobile learning).
У статті здійснено спробу розкрити зміст поняття «освітня стратегія», феномен «нова стратегія підготовки менеджера систем якості в початковій освіті», схарактеризувати зміст освітньо-професійної програми спеціальності 01300.01 «Початкова освіта» (освітня кваліфікація: магістр початкової освіти; професійна кваліфікація: менеджер систем якості в початковій освіті), яка розроблена робочою групою Київського університету імені Бориса Грінченка. Зокрема, в статті акцентується увага на цілі, змісті, формах, методах, педагогічних технологіях та інноваційних засобах підготовки фахівця, що ґрунтуються на дослідницькому, практико-орієнтованому та компетентнісному підходах.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Contributor

 
Date 2019-03-21
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


 
Format application/pdf
 
Identifier http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/568
10.28925/2312-5829.2019.1-2.7282
 
Source Освітологічний дискурс; № 1-2(24-25) (2019); 72-82
Educological discourse; № 1-2(24-25) (2019); 72-82
Освитологичный дискурс; № 1-2(24-25) (2019); 72-82
2312-5829
 
Language ukr
 
Relation http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/568/493
 
Rights ##submission.copyrightStatement##
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0