Відгук опонента Кравченко Н.К. на дисертацію Філатової К.О.
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26861/
|
|
Title |
Відгук опонента Кравченко Н.К. на дисертацію Філатової К.О.
Відгук опонента Кравченко Н.К. на дисертацію Філатової К.О. Відгук опонента Кравченко Н.К. на дисертацію Філатової К.О. |
|
Creator |
Філатова, Катерина Олександрівна
|
|
Subject |
Відгуки опонентів
|
|
Description |
У дисертац ії аналіз композитів з елементом - колоративом здійснюється в річищі когнітивної теорії номінації, за якою внутрішня форма знаку структурується номінативною, або ономасіологічною, моделлю. Ця модель маніфестує когнітивн у структур у , сформован у на основі однієї або декількох базисних пропозиціональних схем (БПС), виокремлених у семантиці лінгвальних мереж (С. А. Жаботинська). Л інгвокогнітивн ий аналіз композитів включає три етапи. На першому етапі композити кожної мови стратифікуються на групи в ідповідно до вжитої в них кольороназви. У межах групи одиниці розподіляються на ті, де у внутрішній формі слова колір є онтологічною ознакою предмета і ті, де колір є символьною ознакою. Один и ці із кольороназвою, що позначає онтологічн у ознак у предмета, стр атифіку ються за концептуальними доменами ЛЮДИНА, ТВАРИНА, РОСЛИНА, ПРИРОДНИЙ ОБ ’ ЄКТ, МІСЦЕ (ТЕРИТОРІЯ), АРТЕФАКТ, ОДЯГ та ЇЖА. Відповідні композити визнача ються як такі, що мають пряме і переносні значення. За умов переносної номінації до початкової квалітативної БПС « Х (базис) є ТАКИЙ - колір (ознака)» додаються інші БПС, що забезпечує різні способи зв’язку внутрішньої форми композита з його значенням: метонімію, метафору та їхнє поєднання . Для композит ів , де колір є символьною ознакою, виявля ється первинне поняття, від якого походить символьне значення колоратива. У дисертац ії аналіз композитів з елементом - колоративом здійснюється в річищі когнітивної теорії номінації, за якою внутрішня форма знаку структурується номінативною, або ономасіологічною, моделлю. Ця модель маніфестує когнітивн у структур у , сформован у на основі однієї або декількох базисних пропозиціональних схем (БПС), виокремлених у семантиці лінгвальних мереж (С. А. Жаботинська). Л інгвокогнітивн ий аналіз композитів включає три етапи. На першому етапі композити кожної мови стратифікуються на групи в ідповідно до вжитої в них кольороназви. У межах групи одиниці розподіляються на ті, де у внутрішній формі слова колір є онтологічною ознакою предмета і ті, де колір є символьною ознакою. Один и ці із кольороназвою, що позначає онтологічн у ознак у предмета, стр атифіку ються за концептуальними доменами ЛЮДИНА, ТВАРИНА, РОСЛИНА, ПРИРОДНИЙ ОБ ’ ЄКТ, МІСЦЕ (ТЕРИТОРІЯ), АРТЕФАКТ, ОДЯГ та ЇЖА. Відповідні композити визнача ються як такі, що мають пряме і переносні значення. За умов переносної номінації до початкової квалітативної БПС « Х (базис) є ТАКИЙ - колір (ознака)» додаються інші БПС, що забезпечує різні способи зв’язку внутрішньої форми композита з його значенням: метонімію, метафору та їхнє поєднання . Для композит ів , де колір є символьною ознакою, виявля ється первинне поняття, від якого походить символьне значення колоратива. У дисертац ії аналіз композитів з елементом - колоративом здійснюється в річищі когнітивної теорії номінації, за якою внутрішня форма знаку структурується номінативною, або ономасіологічною, моделлю. Ця модель маніфестує когнітивн у структур у , сформован у на основі однієї або декількох базисних пропозиціональних схем (БПС), виокремлених у семантиці лінгвальних мереж (С. А. Жаботинська). Л інгвокогнітивн ий аналіз композитів включає три етапи. На першому етапі композити кожної мови стратифікуються на групи в ідповідно до вжитої в них кольороназви. У межах групи одиниці розподіляються на ті, де у внутрішній формі слова колір є онтологічною ознакою предмета і ті, де колір є символьною ознакою. Один и ці із кольороназвою, що позначає онтологічн у ознак у предмета, стр атифіку ються за концептуальними доменами ЛЮДИНА, ТВАРИНА, РОСЛИНА, ПРИРОДНИЙ ОБ ’ ЄКТ, МІСЦЕ (ТЕРИТОРІЯ), АРТЕФАКТ, ОДЯГ та ЇЖА. Відповідні композити визнача ються як такі, що мають пряме і переносні значення. За умов переносної номінації до початкової квалітативної БПС « Х (базис) є ТАКИЙ - колір (ознака)» додаються інші БПС, що забезпечує різні способи зв’язку внутрішньої форми композита з його значенням: метонімію, метафору та їхнє поєднання . Для композит ів , де колір є символьною ознакою, виявля ється первинне поняття, від якого походить символьне значення колоратива. |
|
Date |
2019
|
|
Type |
Автореферат дисертації
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/26861/1/%D0%92%D0%A4-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-1-9.pdf
Філатова, Катерина Олександрівна (2019) Відгук опонента Кравченко Н.К. на дисертацію Філатової К.О. Кандидат thesis, Київський університет імені Бориса Грінченка. |
|