Запис Детальніше

Компетентнісний підхід у формуванні передумов пізнавальної і соціально-комунікативної діяльності у дітей з особливими освітніми потребами

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/713108/
 
Title Компетентнісний підхід у формуванні передумов пізнавальної і соціально-комунікативної діяльності у дітей з особливими освітніми потребами
Competence-based approach to develop the prerequisites for cognitive and socio-communicative activities in students with special educational needs
 
Creator Мякушко, О. І.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description В статті представлено спробу вирішення методологічних і методичних проблем формування навчально-пізнавальної компетентності учнів з особливими освітніми потребами в напрямку створення теорії навчально-пізнавальної компетентності учнів, яка є необхідним кроком для вирішення цілого ряду практичних питань, зокрема, виявлення умов ефективного формування окремих компетентностей у навчанні, розробки відповідних технологій та методик. На підставі аналізу та узагальнення запропонованих у науковій літературі визначень навчально-пізнавальних компетентностей та різних комбінацій їх компонентів виділено сім компонентів, необхідних для здійснення пізнавальної діяльності. З метою подолання труднощів їх інтеграції в рамках єдиної концептуальної моделі, синтезовано цілісну модель структурної організації пізнавальної діяльності людини, базуючись на результатах досліджень пізнавальної діяльності в психології, гносеології, нейрофізіології, психолінгвістиці. На її основі розроблено і запропоновано модель структури навчально-пізнавальних компетентностей.
The article presents an attempt to solve the methodological and methodical problems in forming the educational-cognitive competence of students with special educational needs in the direction of creating the theory of pupils' educational-cognitive competence, which is a necessary step for solving a variety of practical issues, in particular, in order to reveal the conditions for effective formation of separate competencies in teaching and to develop the appropriate technologies and techniques. Basing on analysis and generalization of the educational-cognitive competences definitions and various combinations of their components which proposed in the scientific literature, seven components are identified that are required for realization of cognitive activity. For the purpose to overcome the difficulties of their integration within the framework of a only one conceptual model, an integrated model of the cognitive activity structural organization is synthesized, which is based on the results of cognitive activity research in psychology, epistemology, neurophysiology, and psycholinguistics. Basing on it’s, the model of educational-cognitive competencies structure was developed and proposed.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/713108/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9C%D1%8F%D0%BA%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%D0%86..pdf
- Мякушко, О. І. (orcid.org/0000-0002-7675-7523 <http://orcid.org/0000-0002-7675-7523>) (2018) Competence-based approach to develop the prerequisites for cognitive and socio-communicative activities in students with special educational needs Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови (13). pp. 125-134.