Запис Детальніше

Marketing research of the agro-food market of Luhansk region: the basis for encouraging foreign investments in overcoming the consequences of a military conflict

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Marketing research of the agro-food market of Luhansk region: the basis for encouraging foreign investments in overcoming the consequences of a military conflict
 
Creator Chebotarov, Ie.
 
Subject Social and economic problems of Donbas
 
Description The article presents the general conclusions of the conducted by NGO "Resource. Help. Development" with the involvement of lecturers and students of the Chair of Economic Theory, Marketing and Entrepreneurship of the Lugansk Taras Shevchenko National University integrated marketing research of the agro-food market of Luhansk region in the conditions of the military conflict in the Donbas. Based on the elaboration of questionnaires and interviews with commodity producers, business entities of the trading sector and end consumers of food products, the main problems of the modern regional agro-food market of Lugansk region have been classified. On the basis of the identified problems proposals for international charitable organizations have been worked out on the organization and practical implementation of their grant policy in helping to overcome the consequences of a military conflict.
У статті представлено загальні висновки проведеного Громадською організацією «Ресурс. Допомога. Розвиток» за участю викладачів та студентів кафедри економічної теорії, маркетингу та підприємництва Луганського національного університету імені Тараса Шевченка комплексного маркетингового дослідження агропродовольчого ринку Луганської області в умовах військового конфлікту на Донбасі. На основі опрацювання проведеного анкетування та інтерв'ю з товаровиробниками, суб'єктами господарської діяльності торговельного сектора та кінцевими споживачами продовольчих товарів класифіковані основні проблеми сучасного регіонального агропродовольчого ринку Луганської області. На підґрунті визначених проблем розроблено пропозиції для міжнародних благодійних організацій щодо організації та практичної реалізації їх грантової політики, спрямованої на подолання наслідків військового конфлікту.
В статье представлены общие выводы проведенного Общественной организацией «Ресурс. Помощь. Развитие» с участием преподавателей и студентов кафедры экономической теории, маркетинга и предпринимательства Луганского национального университета имени Тараса Шевченко комплексного маркетингового исследования агропродовольственного рынка Луганской области в условиях военного конфликта на Донбассе. На основе обработки проведенного анкетирования и интервью с товаропроизводителями, субъектами хозяйственной деятельности торгового сектора и конечными потребителями продовольственных товаров классифицированы основные проблемы современного регионального агропродовольственного рынка Луганской области. На основе определенных проблем разработаны предложения для международных благотворительных организаций по организации и практической реализации их грантовой политики, направленной на преодоление последствий военного конфликта.
 
Date 2019-04-01T18:32:26Z
2019-04-01T18:32:26Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Marketing research of the agro-food market of Luhansk region: the basis for encouraging foreign investments in overcoming the consequences of a military conflict / Ie. Chebotarov // Економічний вісник Донбасу. — 2018. — № 4 (54). — С. 22-28. — Бібліогр.: 23 назв. — англ.
1817-3772
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/150146
339.13:338.436+338.246.8(477.61)
 
Language en
 
Relation Економічний вісник Донбасу
 
Publisher Інститут економіки промисловості НАН України