Психолого-педагогічні умови підготовки вчителя початкових класів з впровадження інклюзивного навчання в новій українській школі
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715410/
http://lib.iitta.gov.ua/710549/ |
|
Title |
Психолого-педагогічні умови підготовки вчителя початкових класів з впровадження інклюзивного навчання в новій українській школі
Psychological and pedagogical conditions Preparation of elementary school teacher with the introduction of inclusive education in the new Ukrainian school |
|
Creator |
Лазорчик, І.Б.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є формування інклюзивного освітнього середовища. Сьогодні перед нами стоїть назвичайно важливе і відповільне завдання - виховати нове покоління українців, для якого інклюзія стане частиною світогляду, інклюзія як новий погляд на місце «особливої» дитини в суспільстві.
One of the priorities of the New Ukrainian School is the formation of an inclusive educational environment. Today we face an extremely important and retarding task - to educate a new generation of Ukrainians, for whom inclusion will become part of the worldview, inclusion as a new look at the place of a "special" child in society. |
|
Publisher |
Інтерсервіс
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715410/1/%D0%9B%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B8%D0%BA%2C%202018.pdf
- Лазорчик, І.Б. (2018) Psychological and pedagogical conditions Preparation of elementary school teacher with the introduction of inclusive education in the new Ukrainian school Інклюзивне навчання в Новій українській школі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції “Інклюзивне навчання в Новій українській школі” (26 -27 березня 2018 р., м. Теребовля). pp. 52-56. ISSN 978-617-696-722-4 |
|