Запис Детальніше

Диверсифікація діяльності підприємств як чинник їх економічного зростання

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Диверсифікація діяльності підприємств як чинник їх економічного зростання
Diversification of enterprise activity as the main stimulus of its economical growth
 
Creator Івченко, Лариса Вікторівна
Ivchenko, Larisa Victorivna
Ивченко, Лариса Викторовна
 
Subject диверсифікація
стратегія
конкуренція
види диверсифікації
форми диверсифікації
ефективність
diversification
strategy
competition
species diversification
diversification of forms of efficiency
диверсификация
стратегия
конкуренция
виды диверсификации
формы диверсификации
эффективность
338.33
 
Description Актуальність. Стратегія диверсифікації підприємств, яка полягає у розширенні спеціалізації та видів діяльності, вертикальній інтеграції, відновленні зв’язків та нових ініціатив, в умовах кризи може забезпечити стабільні результати господарювання. В умовах зниження попиту на основну продукцію підприємств, як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринку, питання пошуку альтернативних функціонально виважених напрямів діяльності підприємств є вкрай актуальним.
Мета. Метою дослідження є визначення напрямів зростання ефективності діяльності підприємств за допомогою диверсифікації, а також визначення основних характеристик потенціалу диверсифікації підприємств як чинника їх інноваційного і стратегічного розвитку. Основним завданням дослідження слід вважати подальше поглиблення теоретико-методологічних положень диверсифікації підприємств та посилення її позитивного впливу на результати господарювання.
Методи. В процесі дослідження застосовувалися методи абстрагування, експертних оцінок, аналіз і синтез.
Результати. У статті розглядається сутність поняття «диверсифікація» як економічного процесу в умовах сучасного господарювання; досліджено основні передумови, види та форми диверсифікації діяльності підприємств як складового елементу їх зростання; проаналізовано різні підходи вітчизняних та зарубіжних вчених до її проведення; визначено особливості її переваг та недоліків.
Перспективи. У подальшому мають бути проведені дослідження щодо оцінювання ефективності економічної диверсифікації в залежності від стану галузевого ринку, на якому працює підприємство.
Introduction. The paper reports on research into strategy of enterprise diversification, which is based on expansion of specialization and types of activity, vertical integration, renewal of connections and new initiatives in the context of crisis, that can provide the stable results in managing. The process of searching the alternative and functional directions of enterprise activity is currently of great interest in the context of sales slowdown on basic products, both at the internal and external markets.
Purpose. The aim of the study is to determine the direction of increasing the efficiency of enterprises with the help of diversification. The potential of diversification of enterprises as the basic criterion of their innovation and strategic development is highlighted in the paper. The main task of the study is formulating the theoretical and methodological principles of diversification of enterprises and intensificating its positive impact on economic results.
Methods. The methods of abstraction, expert assessments, analysis and synthesis are used in the paper.
Results. An attempt is made at identifying the concept of "diversification" as the economic process in the context of modern management. The basic precondition of diversification of different types and forms of enterprises as an integral element of their growth is determined in the study. Various approaches of Ukrainian and foreign scientists to its establishing were analyzed in the paper. The features of diversification, its advantages and disadvantages were defined.
Discussion. The research has important implications for future research on estimation of effectiveness of economic diversification, taking into consideration the condition of the industry market the company operates in.
Актуальность. Стратегия диверсификации предприятий, которая состоит в расширении специализации и видов деятельности, вертикальной интеграции, обновлении связей и новых инициатив, в условиях кризиса может обеспечить стабильные результаты хозяйствования. В условиях снижения спроса на основную продукцию предприятий, как на внутреннем, так и на внешнем рынке, вопрос поиска альтернативных функционально взвешенных направлений деятельности предприятий является крайне актуальным.
Цель. Целью исследования является определение направлений увеличения эффективности деятельности предприятий с помощью диверсификации, а также определение основных характеристик потенциала диверсификации предприятий как критерия их инновационного и стратегического развития. Основным заданием исследования следует считать дальнейшее углубление теоретико-методологических положений диверсификации предприятий и усиление ее положительного влияния на результаты хозяйствования.
Методы. В процессе исследования применялись методы абстрагирования, экспертных оценок, анализ и синтез.
Результаты. В статье рассматривается сущность понятия «диверсификация» как экономического процесса в условиях современного хозяйствования; исследованы основные предпосылки, виды и формы диверсификации деятельности предприятий как составной элемент их роста; проанализированы разные подходы отечественных и зарубежных ученых к ее проведению; определены особенности ее преимуществ и недостатков.
Перспективы. В дальнейшем должны быть проведены исследования относительно оценки эффективности экономической диверсификации в зависимости от состояния отраслевого рынка, на котором работает предприятие.
 
Publisher Тернопільський національний економічний університет
 
Date 2019-03-25T10:05:32Z
2019-03-25T10:05:32Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Івченко Л. Диверсифікація діяльності підприємств як чинник їх економічного зростання / Івченко Лариса // Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації : міжнар. зб. наук. пр. / Поділ. держ. аграр.-техн. ун-т [та ін.] ; [редкол.: Р. Ф. Бруханський (голов. ред.) та ін.]. – Тернопіль : Крок, 2016. – Вип. 1. – С. 99–107.
2410-0706
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/27476
 
Language uk