Многоязычное и двуязычное образование европейских школьников: анализ терминов и их сущностные характеристики
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/704419/
|
|
Title |
Многоязычное и двуязычное образование европейских школьников: анализ терминов и их сущностные характеристики
Multilingual and bilingual education of europen school children: the analyses of notions and their essential characterictics Багатомовна і двомовна освіта європейських школярів: аналіз термінів і їх сутнісні характеристики |
|
Creator |
Першукова, Оксана Олексіївна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Цель статьи состоит в анализе работ ведущих специалистов в области многоязычного и двуязычного образования. В работе изучены основные понятия, используемые в рамках этих педагогических явлений. Определены общие и отличительные признаки двуязычного и многоязычного образования. Сделан вывод о том, что двуязычное (синоним билингвальное) образование является одним из способов формирования многоязычия школьников, составной частью многоязычного образования в странах Европы - сложного и полифункционального педагогического явления.
The article is aimed on analyzing the works of leading specialists in the field of multilingual and bilingual education. The main notions used in the frames of these pedagogical phenomena are examined. Common and different features of multilingual and bilingual education are identified. It is concluded that bilingual education is one of the methods of school children multilingualism forming, a component of multilingual education in European countries, which is complex and multifunctional pedagogical phenomenon. Мета статті полягає в аналізі робіт провідних фахівців в області багатомовної і двомовної освіти. У роботі вивчені основні поняття, що використовуються в рамках цих педагогічних явищ. Визначено спільні та відмінні ознаки двомовної і багатомовної освіти. Зроблено висновок про те, що двомовна (синонім білінгвальна) освіта є одним із способів формування багатомовності школярів, складовою частиною багатомовної освіти в країнах Європи - складного і поліфункціонального педагогічного явища. |
|
Publisher |
Актюбинский региональный государственный университет
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
other
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/704419/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F_%D0%90%D0%BA%D1%82%D1%8E%D0%B1%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA_%282%29.PDF
- Першукова, Оксана Олексіївна (2014) Multilingual and bilingual education of europen school children: the analyses of notions and their essential characterictics Вестник Актюбинского регионального государственного университета имени К.Жубанова, 1 (35). ISSN 2074-594Х |
|