Coaching jak innowacyjna technologia pedagogicznego współdziałania w systemie wyższej edukacji Ukrainy
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/709738/
|
|
Title |
Coaching jak innowacyjna technologia pedagogicznego współdziałania w systemie wyższej edukacji Ukrainy
Coaching as innovative technology of pedagogical cooperation in higher education of Ukraine Коучинг як інноваційна технологія педагогічної взаємодії в системі вищої освіти України |
|
Creator |
Nieżyńska, Helena
Tymenko, V.P. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.07 Management aspects of educational institutions 37.09 Organization of instruction 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Artykuł wyświetla właściwości użycia coachingu jak innowacyjnej technologii pedagogicznego współdziałania w wyższej edukacji w Ukrainie. Rozewarła się istota i główne podejścia do wyznaczenia "coaching", aspekty właściwości coachyngowego procesu. Autorzy przedstawiają nowe innowacyjne podejście w nauczaniu w zakładzie edukacji, a także współczesnego nauczyciela wyższej szkoły, właściwości stosunków między nauczycielem i studentem, pomoc w tym procesie, aspekty organizacji współpracy, podjęciu twórczych decyzji, wsparciu w osiągnięciu celi, pobudzania mobilizacji własnych zasobów, rozpatrzenia możliwości wyboru indywidualistycznej oświatowej trajektorii, osiągnięcia celi, rozwoju zawodowego i osobistego. Podane zasady przedstawiają możliwość stworzenia nowego podejścia do nauczania, właściwości obcowania i współdziałania w nowym znaczeniu jak dla nauczyciela, tak i dla studenta na podstawie partnerstwa, pozwalają studentowi polepszyć motywację i odpowiedzialność za wynik. Udowodniono doniosłość stosowania technologii coaching i użycia instrumentów coachyngowych jak innowacyjnej technologii pedagogicznego współdziałania w wyższej edukacji. Uważa się za celowe użycie technologii coachyngu na wszystkich poziomach systemu wyższej edukacji Ukrainy, tak jak i w systemie podyplomowej pedagogicznej edukacji. The article reveals the peculiarities of using coaching as to innovative technology of pedagogical cooperation in higher education in Ukraine. The essence and main approaches to the definition of "coaching", aspects of the coaching process are reflected in it. The authors presents a new innovative approach to learning in the institution of education, modern image of the teacher of high school, especially the relationship between teacher and student, student areas of assistance in the staging of jobs, stimulating creative solutions, support for achieving the goals of motivations for mobilizing their own resources quantitative options for individual educational trajectory, achieving goals, empowerment, promotion of professional and personal development. These principles enable you to create a new approach to learning, to introduce interactive elements, a new meaning for both teachers and students, will help enable students in the learning process, improve motivation and responsibility for the result. Justified the importance of the application of the coaching technology and use coaching tools as to innovative technology of pedagogical cooperation in higher education. It seemed the introduction of coaching technologies at all levels of higher education system of Ukraine, as well as the system of refresher and improvement of teaching staff. Стаття висвітлює особливості використання коучингу як інноваційної технології педагогічної взаємодії у вищій освіті в Україні. Розкрито сутність і головні підходи до визначення поняття "коучинг", особливості коучингового процесу. Автори представляють новий інноваційний підхід у навчанні в закладі освіти, а також сучасного вчителя вищої школи, особливості стосунків між учителем і студентом, сприяння у процесі допомоги, аспекти організації співпраці, прийнятті творчих рішень, підтримці у досягненні цілей, спонукання мобілізації власних ресурсів, розгляду можливостей вибору індивідуальної освітньої траєкторії, досягнення цілей, професійного і особистісного розвитку. Подані принципи представляють можливість створення нового підходу до навчання, особливості спілкування і взаємодії у новому значенні як для вчителя, так і для студента на основі партнерства, дозволяють студенту покращити мотивацію та відповідальність за результат. Доведено важливість застосування коучингових технологій і використання коучингових інструментів як інноваційної технології педагогічної взаємодії у вищій освіті. Вважається за доцільне використання коучингових технологій на всіх рівнях системи вищої освіти України, так як і в системі післядипломної педагогічної освіти. |
|
Publisher |
WSL
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/709738/1/Artyku%C5%82_Nie%C5%BCy%C5%84ska%2CTymenko_2016.pdf
- Nieżyńska, Helena and Tymenko, V.P. (2016) Coaching as innovative technology of pedagogical cooperation in higher education of Ukraine Problems of modern education, 6. pp. 139-146. |
|