Інтегративна технологія навчання як засіб формування предметних компетентностей
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715430/
|
|
Title |
Інтегративна технологія навчання як засіб формування предметних компетентностей
Integrative learning technology as a means of forming the subject competencies |
|
Creator |
Назаренко, Тетяна Геннадіївна
Шиліна, Н. В. Усиченко, Наталія Дмитрівна |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 8 Language. Linguistics. Literature 9 Geography. Biography. History |
|
Description |
Методична розробка призначена для викладачів іноземної мови та географії, розрахована на учнів 7 класів загальноосвітніх навчальних закладів і може бути рекомендованою як навчально-методичне забезпечення дисциплін. Географія і іноземна мова володіють широким діапазоном між предметних зв’язків, який може бути реалізований у рамках бінарного уроку. Бінарний урок є практичним відображенням інтегральної технології навчання, це нестандартна форма навчання,що допомагає реалізувати творчий потенціал двох педагогів. Такі уроки розвивають потенціал учнів, сприяють розвитку творчості, формуванню власних поглядів на проблеми, які слід розв’язати; спонукають до активного пізнання навколишньої діяльності, до осмислення причинно-наслідкових зв’язків, до розвитку логіки, мислення, комунікативних здібностей. Methodical development is intended for teachers of foreign language and geography, designed for students of 7 classes of general educational institutions and can be recommended as a teaching and methodological support of disciplines. Geography and a foreign language have a wide range of subject relations that can be implemented within the framework of a binary lesson. A binary lesson is a practical reflection of integrated learning technology, a non-standard form of learning that helps realize the creative potential of the two educators. Such lessons develop the potential of students, promote the development of creativity, form their own views on the problems to be solved; encourage active knowledge of the surrounding activity, to understand causal relationships, to the development of logic, thinking, communicative abilities. |
|
Publisher |
Видавнича група "Основа"
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715430/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20_%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>), Шиліна, Н. В. and Усиченко, Наталія Дмитрівна (2019) Integrative learning technology as a means of forming the subject competencies Географія, 3-4 (367). pp. 39-49. |
|