Практичні роботи як інструмент реалізації моніторингу навчальних досягнень учнів 6–7 класів з географії
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715434/
http://www.slavdpu.dn.ua/index.php/nauk/naukbooks/694-gnvp |
|
Title |
Практичні роботи як інструмент реалізації моніторингу навчальних досягнень учнів 6–7 класів з географії
Practical works as a tool for monitoring the academic performance of students grades 6-7 in geography |
|
Creator |
Науменко, С.О.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education 9 Geography. Biography. History |
|
Description |
У статті розкрито зміст поняття «практична робота», охарактеризовано дві групи практичних робіт, описано методику використання практичних робіт як інструменту реалізації моніторингу навчальних досягнень учнів. Розкрито зміст практичних робіт у чинній програмі з географії для 6 і 7 класів та в програмі, що буде впроваджена в 2014/15 навчальному році. Проаналізовано зміст практичних робіт у діючих підручниках з географії для 6 і 7 класів.
This article reveals the concept of "practical work” as well describes two groups of practical work and technique of practical work usage as a tool of monitoring student achievements described too. The content of practical work in the current program in geography for grades 6 and 7 and the program that will be implemented in the 2014/15 academic year is revealed. The content of practical work in current textbooks on geography for 6th and 7th grades has been analyzed. |
|
Publisher |
ДДПУ
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715434/1/gnvp-64-207-218.pdf
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2013) Practical works as a tool for monitoring the academic performance of students grades 6-7 in geography Гуманізація навчально-виховного процесу (64). pp. 205-216. ISSN 2077–1827 |
|