Several Methods for Evaluating the Investment Attractiveness of Small Innovation Enterprises
Dspace iRKNEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Several Methods for Evaluating the Investment Attractiveness of Small Innovation Enterprises
Деякі методи оцінювання інвестиційної привабливості малих інноваційних підприємств Некоторые методы оценивания инвестиционной привлекательности малых инновационных предприятий |
|
Creator |
Ignatova, Iuliia
Ігнатова, Юлія Володимирівна Игнатова, Юлия Владимировна Datsenko, Nataliia Даценко, Наталія Володимирівна Даценко, Наталия Владимировна Rudyk, Nataliia Рудик, Наталія Василівна Рудик, Наталия Васильевна |
|
Subject |
small innovation enterprise
startup descriptive statistics density function мале інноваційне підприємство стартап дескриптивна статистика функція щільності розподілу малое инновационное предприятие стартап дескриптивная статистика функция плотности распределения 658.1 |
|
Description |
An important factor of impact on the development and living abilities of small and medium-sized innovation enterprises, including startups, is the opportunity to evaluate their investment attractiveness. The main reason for the «failure» of such enterprises is the lack of instrumentarium to forecast the potential number of their customers, and therefore their financial results. The article suggests the number of projected customers as an indicator for evaluation of the investment attractiveness of small innovation enterprises. The authors propose to use a number of mathematical models on the basis of the instrumentarium of descriptive statistics and simulation modeling. The proposed models are built on the basis of the hypothesis of normality of the distribution law of random amounts of income clients and allow forecasting with high accuracy in relation to the day of week, and therefore evaluating the investment risks for potential investors.
Важливим фактором, що впливає на розвиток та життєдіяльність малих і середніх інноваційних підприємств, зокрема стартапів, є можливість оцінити їх інвестиційну привабливість. Основною причиною «провалу» таких підприємств є відсутність інструментарію для прогнозування потенційної кількості своїх клієнтів, а отже, і фінансових результатів. Як показник оцінювання інвестиційної привабливості малого інноваційного підприємства у статті пропонується розглядати кількість прогнозованих клієнтів. З цією метою запропоновано використовувати ряд математичних моделей на основі інструментарію дескриптивної статистики та імітаційного моделювання. Запропоновані моделі побудовано на основі гіпотези про нормальність закону розподілу випадкової кількості надходження клієнтів. Вони дозволяють здійснити прогноз високої точності залежно від дня тижня, а отже, і оцінити інвестиційні ризики для потенційних інвесторів. Важным фактором, влияющим на развитие и жизнедеятельность малых и средних инновационных предприятий, в том числе стартапов, является возможность оценить их инвестиционную привлекательность. Основной причиной «провала» таких предприятий является отсутствие инструментария для прогнозирования потенциального количества своих клиентов, а значит, и финансовых результатов. В качестве показателя оценивания инвестиционной привлекательности малого инновационного предприятия в статье предлагается рассматривать количество прогнозируемых клиентов. С этой целью предложено использовать ряд математических моделей на основе инструментария дескриптивной статистики и имитационного моделирования. Предложенные модели построены на основании гипотезы о нормальности закона распределения случайного количества поступления клиентов и позволяют осуществить прогноз высокой точности в зависимости от дня недели, а значит, и оценить инвестиционные риски для потенциальных инвесторов. |
|
Publisher |
Харківський національний економічний університет
|
|
Date |
2019-03-26T09:14:45Z
2019-03-26T09:14:45Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Ignatova Iu. V. Several Methods for Evaluating the Investment Attractiveness of Small Innovation Enterprises / Ignatova Iu. V., Datsenko N. V., Rudyk N. V. // Бізнес Інформ. – 2017. – № 4. – С. 171–178.
2222-4459 http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/27481 |
|
Language |
en
|
|