Психолого-педагогічні умови ефективності профорієнтаційної діяльності
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715450/
http://www.appsychology.org.ua/index.php/ua/arkhiv-vydannia/tom-11/vipusk-18-2018-ua |
|
Title |
Психолого-педагогічні умови ефективності профорієнтаційної діяльності
Психолого-педагогические условия эффективности профориентационной деятельности Psychological and pedagogical conditions of vocational guidance effectiveness |
|
Creator |
Павлюк, М.М.
Куницька, О.А Журавська, Д.С. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті розглянуто психолого-педагогічні умови ефективності профорієнтаційної діяльності. Розкрито взаємозв’язок професійного самовизначення з професійною орієнтацією. Обґрунтовується необхідність розуміння особистості старшокласника як суб’єкта професійного самовизначення. Представлено основні аспекти профорієнтаційної роботи: соціально-економічний, психолого-педагогічний. Описано способи вибору професії: метод проб та помилок, пошук наосліп, спроби своїх можливостей в різних сферах діяльності, поки не знайдеш ту єдину професію, що забезпечить тебе не тільки гідним існуванням, але й радістю від процесу роботи та ознайомленняя зі світом професій, вивчення вимог професії до людини і співвіднести їх зі своїми особливостями. Зроблено висновок про те, що вибір профільного навчання одна з важливих ланок формування готовності до свідомого вибору професії, що являє собою складне комплексне утворення взаємопов’язаних і поєднаних переконаннями морально-вольових якостей особистості, способів поведінки, знань про професії, практичних умінь і навичок, сформованих у відповідності із вимогами суспільства і можливостями навчально-виховного процесу в школі. Підкреслено, що введення профільної освіти в Україні профілізація дає позитивні результати тільки в єдності з профорієнтацією і можлива у поєднанні з фундаментальністю знань та з урахуванням вітчизняного культурно – історичного досвіду. В статье рассмотрены психолого-педагогические условия эффективности профориентационной деятельности. Раскрыта взаимосвязь профессионального самоопределения с профессиональной ориентацией. Обосновывается необходимость понимания личности старшеклассника как субъекта профессионального самоопределения. Представлены основные аспекты профориентационной работы: социально-экономический, психолого-педагогический. Описаны способы выбора профессии: метод проб и ошибок, поиск вслепую, попытки своих возможностей в различных сферах деятельности, пока не найдешь ту единственную профессию, обеспечит тебя не только достойным существованием, но и радостью от процесса работы и ознайомленняя с миром профессий, изучение требований профессии к человеку и соотнести их со своими особенностями. Сделан вывод о том, что выбор профильного обучения одна из важных звеньев формирования готовности к сознательному выбору профессии, представляет собой сложное комплексное образование взаимосвязанных и объединенных убеждениями морально-волевых качеств личности, способов поведения, знаний о профессиях, практических умений и навыков, сложившихся в соответствии с требованиями общества и возможностями учебно-воспитательного процесса в школе. Подчеркнуто, что введение профильного образования в Украине профилирование дает положительные результаты только в единстве с профориентацией и возможна в сочетании с фундаментальностью знаний и с учетом отечественного культурно - исторического опыта. The article describes psychological and pedagogical conditions of vocational guidance effectiveness. The correlations between professional self-determination and vocational guidance are revealed. The necessity to understand a personality of a high school student as an actor of professional self-determination is substantiated. The main aspects of vocational guidance work are presented: socio-economic, psychological and pedagogical. The methods of profession choosing are described: a trial and error method, a blind pursuit, attempts to work in various fields to find the only profession that will provide not only a decent existence, but also the pleasure form the work, and familiarization with the world of occupations, studying the professional requirements and their comparison with own characteristics. The conclusion has been made that the choice of professional training is one of the important components of readiness for the conscious professional choice; such choise is a complex formation made of interconnected moral-volitional personal traits combined with believes, behavioural styles, knowledge on professions, practical skills and abilities, formed in accordance with the requirements of society and educational opportunities at school. The article emphasizes that introduced subject oriented education in Ukraine can give positive results only in unity with vocational guidance, on the base of fundamental knowledge and with taking into account the national cultural and historical experience. |
|
Publisher |
Ви-во ЖДУ ім.І Франка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715450/1/%D0%9F%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%8E%D0%BA%204.pdf
- Павлюк, М.М., Куницька, О.А and Журавська, Д.С. (2018) Psychological and pedagogical conditions of vocational guidance effectiveness Актуальні проблеми психології. сихологія особистості. Психологічна допомога особистості, 18 (11). pp. 244-259. ISSN 2072-4772 |
|