Запис Детальніше

Гуманітарні грані гуманізації

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Гуманітарні грані гуманізації
 
Creator Герасимова, І. Г.
Зінько, О. В.
Gerasimova, I. G.
Zinko, O. V.
 
Subject професійна підготовка педагогів
гуманізація освіти
гуманізація професійної підготовки фахівців.
professional training of teachers
humanism
humanization of education
humanization of professional training of specialists
 
Description Стаття присвячена проблемі гуманізації професійної підготовки майбутніх педагогів. Означена праця набуває особливої актуальності у зв’язку з процесом реформування освіти в цілому, прийняттям концепції «Нова українська школа», яка має втілити новий Державний стандарт початкової загальної освіти. З’ясовано, що суттєвою перепоною на шляху змін в освіті є функціонування авторитарної педагогіки, традиції якої можна подолати завдяки гуманізації професійної підготовки майбутніх педагогів. Узагальнено існуючі підходи та досвід гуманізації освітнього процесу у навчальних закладах.
Article is dedicated to the problem of humanization of professional training future pedagogues. It gets
specially actual in connection to the process of reformation of educational system in general and also accepting
concept of «New Ukrainian school» that should implement new Government standard for primary public
education.
Considered necessity of creating attracting environment for development of personality, securing its self
actualization with absolute respect for the person. It was emphasized that the precondition of humanization of
social life is the enlisted of moral values as an active public position. Emphasize conditions of implementation
humanization principle in education process high education institutions, strategies and approaches to
humanization of education. It was found out that the process of humanization of education has a philosophical,
psychological and purely pedagogical components. Generalized experience of humanization of professional
training that can be used in process of training professionals of different specializations. It was shown the
considerable potential of a constructive approach to the formation of knowledge, a museum pedagogy, a
connection of technical sciences with the development of culture in the process of humanization of the
professional training of future specialists, the use of potential of the organization of educational process. With this purpose a special «cultural
« environment is created, realize an appeal to the highest achievements in the field of culture, philosophical,
historical and so on excursus is carried out
 
Date 2019-03-18T19:35:25Z
2019-03-18T19:35:25Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Герасимова І. Г. Гуманітарні грані гуманізації [Текст] / І. Г. Герасимова, О. В. Зінько // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія "Педагогіка і психологія". – 2018. – № 55. – С. 63-68.
2415-7872
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24149
378.015.31: [165.7421.72.61]
 
Language uk_UA
 
Relation Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. № 55 : 63-68.
Педагогіка і психологія
 
Format application/pdf
 
Publisher Вінницький державний педагогічний університет ім. Михайла Коцюбинського