Запис Детальніше

Methodological principles of the functioning of economic education in the school of Ukraine

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715483/
http://uej.undip.org.ua/products/2019/article.php
 
Title Methodological principles of the functioning of economic education in the school of Ukraine
Методические основы функционирования экономического образования в гимназии и лицеи Украины
Методичні засади функціонування економічної освіти в гімназії та ліцеї України
 
Creator Nazarenko, Tetiana
 
Subject 33 Economics. Economic science
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
 
Description The article reveals the actual issues related to the functioning of economic education in the school of Ukraine, as today the economy is derived from the basic subjects and studied only at the profile level.
According to the content of the curriculum on economics at the profile level, the study of the course is aimed at the formation of the outlook of a civilized man who recognizes universal values, the mastering of fundamental knowledge about the economic life of society, reflected in the main economic categories, laws, laws; promotion of skills development of rational economic behaviour of a person as a consumer, hired employee, entrepreneur, owner of income and taxpayer, user of public goods, etc.; formation of skills of independent work in the performance of practical tasks. It helps introduction of elective courses of economic direction at the expense of variability.
The author of the article, explaining the need for economic knowledge among students, through key competencies, including entrepreneurship, offers a methodological framework for the functioning of economic education in institutions of general secondary education through the contents of the Concept of Economic Education, which is a framework document defining the main directions of the development of the school economy in the context of studying both the economic characteristics of their country and economic and social relations in the world.
Статья раскрывает актуальные вопросы функционирования экономического образования в гимназии и лицеи Украины, ведь на сегодняшний день экономика выведена из состава базовых предметов и изучается только на профильном уровне.
Автор, объясняя необходимость экономических знаний у учащихся, через ключевые компетентности, в том числе и предпринимательскую, предлагает методические основы функционирования экономического образования в гимназии и лицеи через содержание Концепции экономического образования, содержание которой разрабатывали научные сотрудники отдела обучения географии и экономики Института педагогики НАПН Украины, которая является рамочным документом, определяющим основные направления развития школьного экономики в контексте изучение как хозяйственных особенностей своей страны, так и экономико-общественных отношений в мире.
Стаття розкриває актуальні питання щодо функціонування економічної освіти в гімназії та ліцеї України, адже на сьогоднішній день економіка виведена зі складу базових предметів і вивчається тільки на профільному рівні.
Авторка, пояснюючи необхідність економічних знань в учнів, через ключові компетентності, в тому числі і підприємницьку, пропонує методичні засади функціонування економічної освіти в гімназії і ліцеї через зміст Концепції економічної освіти, яку розробили дослідники відділу навчання географії та економіки Інституту педагогіки НАПН України, що є рамковим документом, котрий визначає основні напрями розвитку шкільної економіки в контексті вивчення як господарських особливостей своєї країни, так й економіко-суспільних відносини в світі.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715483/1/Nazarenko.pdf
- Nazarenko, Tetiana (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) (2019) Methodological principles of the functioning of economic education in the school of Ukraine Український педагогічний журнал, 1. pp. 111-117. ISSN 2411-1317