Критерії добору хмаро орієнтованої системи підтримки навчання як складової хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715493/
https://visnyk.zu.edu.ua/pdf/visnyk90_pedagog.pdf |
|
Title |
Критерії добору хмаро орієнтованої системи підтримки навчання як складової хмаро орієнтованого навчального середовища для підготовки бакалаврів інформатики
Criteria for selecting a cloud-based learning support system as part of a cloud-based learning environment for bachelor's degree in computer science |
|
Creator |
Вакалюк, Тетяна Анатоліївна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У даній статті розкривається сутність критеріїв та показників добору хмаро орієнтованої системи підтримки навчання для підготовки бакалаврів інформатики. Визначено три критерії добору, а також описано до кожного критерію його показники. Наведено порівняльну характеристику певних хмаро орієнтованих систем підтримки навчання (Google Classroom, Moodle, Edmodo, Studyboard, Oracle, Learner Nation, iSpring, Canvas, Schoology, Blackboard, NeoLms) по всіх критеріях та показниках.
This article reveals the essence of the criteria and indicators for selecting a cloud-based system of training support for the preparation of bachelors of computer science. Taking into account the peculiarities of preparation of bachelors of informatics in higher educational institutions, and in accordance with the formulated characteristics of the cloud-oriented learning environment, which is part of the cloud-oriented system of support for the training of bachelors of computer science, the following criteria were formulated: 1) general characteristics: reliability; accessibility; Multilingualism; safety; Adaptability; Ease of use and administration; Free of charge; 2) specifications: access with access privilege, cloud data warehouse, integration with other cloud-based services, the ability to download different types of files; 3) functional characteristics: user registration, communication between registered users, group creation, structuring, calendar, assessment of student achievements, file sharing, testing and survey, management of the course, organization of group and individual forms of work; Analyst for a particular course. The comparative characteristics of certain cloud-based learning support systems (Google Classroom, Moodle, Edmodo, Studyboard, Oracle, Learner Nation, iSpring, Canvas, Schoology, Blackboard, NeoLms) are presented in all criteria and metrics. So, as the research shows, the most convenient and high-quality toolkit for all criteria and indicators is Neo Lms, which is part of the cloud-based learning environment for the preparation of computer science bachelors. |
|
Publisher |
Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
other
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715493/2/7.pdf
- Вакалюк, Тетяна Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>) (2017) Criteria for selecting a cloud-based learning support system as part of a cloud-based learning environment for bachelor's degree in computer science Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка : науковий журнал. Педагогічні науки, 4 (90). pp. 27-32. ISSN 2076-6173 |
|