Методичні особливості формування природничо-наукової компетентності старшокласників на уроках фізики
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715508/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=5464 |
|
Title |
Методичні особливості формування природничо-наукової компетентності старшокласників на уроках фізики
Методические особенности формирования естественнонаучной компетентности старшеклассников на уроках физики Methodical peculiarities of the formation of the science-and-scientific competence of high school students in the physics classes |
|
Creator |
Непорожня, Лідія Вікторівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 53 Physics |
|
Description |
В тезах розглянуто методичні особливості формування природничо-наукової компетентності на уроках фізики, що забезпечує розвиток надпредметних компетентностей; має високий ступінь узагальнень; формується впродовж всього періоду навчання і визначає кінцеві результати освіти, закріплені в ДСО; має метапредметний та міжпредметний характер, оскільки пов’язана відразу з декількома освітніми галузями й навчальними дисциплінами; вбирає в себе компоненти ключових і предметних компетентностей, які належать до кожної шкільної дисципліни і формуються впродовж періоду навчання.
В тезисах рассмотрены методические особенности формирования естественнонаучной компетентности на уроках физики, которая обеспечивает развитие надпредметных компетенций; имеет высокую степень обобщений; формируется на протяжении всего периода обучения и определяет конечные результаты образования, закрепленные в ГСО; имеет метапредметный и межпредметный характер, поскольку связана сразу с несколькими образовательными областями и учебными дисциплинами; впитывает в себя компоненты ключевых и предметных компетенций, относящихся к каждой школьной дисциплине и формируется в течение всего периода обучения. The thesis considers the methodical features of the formation of science-and-scientific competence in the physics classes, which provides the development of subjective competencies; has a high degree of generalizations; is formed during the whole period of study and defines the final results of education, enshrined in the DSO; has a meta-object and inter-subjectcharacter, since it is connected directly with several educational branches and educational disciplines; incorporates the components of key and subject competences that belong to each school discipline and are formed during the study period. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715508/1/Anotovani_2016%20%281%29.pdf
- Непорожня, Лідія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-6984-7918 <http://orcid.org/0000-0002-6984-7918>) (2016) Methodical peculiarities of the formation of the science-and-scientific competence of high school students in the physics classes In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2016 рік Інститут педагогіки, м. Київ, Україна, pp. 228-229. ISBN 978-966-644-398-5 |
|