ІНФОРМАЦIЙНА БЕЗПЕКА РАДIОКАНАЛIВ БЕЗПIЛОТНИХ АВИАЦIЙНИХ КОМПЛЕКСIВ
Кібербезпека: освіта, наука, техніка
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
##plugins.schemas.marc.fields.022.name## |
2663-4023 |
|
##plugins.schemas.marc.fields.042.name## |
dc |
|
##plugins.schemas.marc.fields.245.name## |
ІНФОРМАЦIЙНА БЕЗПЕКА РАДIОКАНАЛIВ БЕЗПIЛОТНИХ АВИАЦIЙНИХ КОМПЛЕКСIВ |
|
##plugins.schemas.marc.fields.100.name## |
Mykhatskyi, Oleksii Нацiональний авiацiйний університет http://orcid.org/0000-0002-8421-3796 |
|
##plugins.schemas.marc.fields.520.name## |
В роботі виконаний аналіз навігаційних та командно-телеметричних радіоканалів, якi використовуються при експлуатації безпілотних авіаційних комплексів. Класифікація уразливості радіоканалів прив’язана до режимів керування безпілотних літальних апаратів та ключових умов їх безпечної експлуатації. Сформульовані критерії здійснимості польотних завдань і критерії застосовності різних режимів керування при порушеннях передачі даних по радіоканалах. Ознаками виконання польотного завдання розглядаються повернення та посадка літального аппарата у задану точку, вiдсутнiсть вiдхилень траекторії польоту вiд заданої, штатне функціонування корисного навантаження лiтального аппарата. Кожний з цих критеріїв може бути порушеним при наявностi завад у радiоканалах керування. Склад та призначення радiоканалiв керування безпiлотними лiтальними аппаратами залежить вiд обраного режима керування. В роботi вiдокремлено ручне керування з землi у зонi вiзуального контролю, ручне керування за зворотнiм вiдеоканалом, автоматичне керування лiтальним апаратом за допомогою бортового обчислювача-автопiлота за наявнiстю постiйно дiючого двонапрямленого радiоканала телеметрії, та автоматичне керування у командному режимi без постiйного телеметричного контролювання. Першi два режими передбачають постiйну участь дистанцiйного пiлота в контурi керування i завдяки цьому не залежать вiд стану супутникового навiгацiйного каналу. Заглушення радiоканалiв керування у цих режимах, як правило, призводить до аварiйного завершення польота. Завади та приглушення радiоканалiв при автоматичному керуваннi можуть привести до вiдхилення траєкторії вiд заданої або незадовольнiй роботi корисного навантаження. Висновки мiстять пропозиції щодо подальшого забезпечення захищеності радiоканалiв безпілотних авіаційних комплексів. У режимах ручного вiзуального керування iмовiрнiсть зовнiшнього втручання може бути знижена застосуванням напрямлених антенн. Для пiдвищення захищеностi автоматичних режимiв запропоновано використовувати аналiзатор достовiрностi навiгацiйних даних супутникового радiоканала.
|
|
##plugins.schemas.marc.fields.260.name## |
Cybersecurity: Education, Science, Technique 2018-09-26 00:00:00 |
|
##plugins.schemas.marc.fields.856.name## |
application/pdf http://csecurity.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/20 |
|
##plugins.schemas.marc.fields.786.name## |
Кібербезпека: освіта, наука, техніка; Том 1 № 1 (2018) |
|
##plugins.schemas.marc.fields.546.name## |
ukr |
|
##plugins.schemas.marc.fields.540.name## |
##submission.copyrightStatement## |
|