Запис Детальніше

Інформатика : Нові навчальні програми для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень); Методичні коментарі провідних науковців Інституту педагогіки НАПН України

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715544/
http://undip.org.ua/upload/iblock/3cc/programma-informatyka.pdf
 
Title Інформатика : Нові навчальні програми для 10–11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень); Методичні коментарі провідних науковців Інституту педагогіки НАПН України
Informatics: New curricula for 10-11 grades of institutions of general secondary education (standard level, profile level); Methodical comments from leading scientists of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine
 
Creator Топузов, Олег Михайлович
Лапінський, В.В.
Засєкіна, Тетяна Миколаївна
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Публікація містить вказівки до розроблення навчального плану на рівні закладу освіти.
Вказано, що слід ураховувати те, що:
• профіль навчання може передбачати вивчення профільних
предметів з різних освітніх галузей;
• кількість годин для вивчення профільного предмета складається з кількості годин, відведених навчальним планом закладу освіти на вивчення відповідних базових предметів, і кількості годин, передбачених на профільні предмети;
• у разі наявності залишку навчальних годин, передбачених на вивчення профільних предметів, заклад освіти може використовувати їх для збільшення кількості годин на вивчення базових предметів, для вивчення спеціальних і факультативних курсів.
The publication contains guidelines for the development of a curriculum at the level of the educational institution.
It is indicated that one should take into account that:
• A teaching profile may involve studying profile
subjects from various educational fields;
• the number of hours for studying the profile subject consists of the number of hours allocated to the curriculum of the educational institution to study the relevant basic subjects, and the number of hours provided for profile subjects;
• In the case of the availability of the remainder of the training hours provided for the study of specialized subjects, the educational institution may use them to increase the number of hours for studying basic subjects, for studying special and optional courses.
 
Publisher УОВЦ «Оріон»
 
Date 2018
 
Type Teaching Resource
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715544/1/programma-informatyka.pdf
- Топузов, Олег Михайлович, Лапінський, В.В. (orcid.org/0000-0002-2832-4774 <http://orcid.org/0000-0002-2832-4774>) and Засєкіна, Тетяна Миколаївна (orcid.org/0000-0001-9362-5840 <http://orcid.org/0000-0001-9362-5840>) (2018) Informatics: New curricula for 10-11 grades of institutions of general secondary education (standard level, profile level); Methodical comments from leading scientists of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine [Teaching Resource]