Дослідження цифрового комунікативного простору в контексті впровадження реформи освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715297/
|
|
Title |
Дослідження цифрового комунікативного простору в контексті впровадження реформи освіти
Digital communication space research in the education reform context |
|
Creator |
Гуменюк, О.І.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
303 Methods of the social sciences 37.09 Organization of instruction |
|
Description |
Представлено проміжні результати дослідження інформаційного простору сайтів новин та комунікативного простору Facebook у контексті впровадження освітніх реформ. Збирання емпіричного матеріалу відбувалося впродовж шести місяців – з квітня по вересень 2017 р. Обрання зазначеного періоду пов’язане з важливістю розкриття динаміки очікувань та побоювань громадськості щодо освітніх нововведень за півроку до ухвалення нової редакції Закону України “Про освіту”. За цей час було відібрано й проаналізовано 1559 повідомлень і 2303 коментарі з релевантних онлайн-майданчиків. У результаті моніторингу виокремлено шість блоків за спрямованістю повідомлень в онлайнових ЗМІ, а саме: 1) роз’яснення змісту реформи шкільної освіти та перспективи її впровадження для українського суспільства; 2) проміжні результати впровадження реформи шкільної освіти; 3) фінансування реформи освіти; 4) критика реформи освіти; 5) пріоритетність реформування освітньої сфери; 6) інше. На основі соціально-демографічного аналізу аудиторії коментаторів визначено кілька соціальних груп – найбільш активних учасників процесу обговорення реформи освіти: працівники освіти, батьки, експерти (наукові і науково-педагогічні працівники, які коментують та оцінюють процес упровадження реформ і дії Міністерства освіти і науки України з професійної та статусної позиції), активні громадяни (представники громадського сектору, студентства, ЗМІ та інших сфер, що активно долучаються до обговорення процесу реформування). Методом семантичного аналізу коментарів виявлено основні фактори опору реформам у кожній ланці соціальної системи і тематику конфліктного дискурсу.
It is presented the interim results of the study on the information space of news sites and the communicative space of Facebook in the context of educational reforms implementation. The collection of empirical material was taking place for six months, from April to September 2017. This period has been selected to show the dynamic of citizen’s fears and expectations about educational innovations six month before adoption of a new version of the Law of Ukraine “On Education”. During this period, 1559 posts and 2303 comments on relevant online sites was selected and analyzed. As a result of the monitoring, the 6 blocks on the online media messages orientation were singled out, namely: 1) clarification of the secondary education reform content and its potential benefits to society; 2) interim results of the secondary education reform; 3) financing the education reform; 4) criticism on the education reform; 5) priority of the education reform; 6) other. As a result of socio-demographic analysis of commentators, the most active participants in the process of education reform discussing were singled out: educators, parents, experts (scientific and pedagogical workers who comment and assess the reform process and the Ministry of Education and Science of Ukraine actions from professional and status position), and active citizens (representatives of public sector, students, media and other spheres who actively participate in the discussion).The semantic analysis of comments allowed to reveal the main factors of resistance to reforms in each link of social system, and the subject of conflict discourse. |
|
Publisher |
Міленіум
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715297/6/ns41_44_2018_2.pdf
- Гуменюк, О.І. (orcid.org/0000-0003-2377-380X <http://orcid.org/0000-0003-2377-380X>) (2018) Digital communication space research in the education reform context Наукові студії із соціальної та політичної психології, 41 (44). pp. 202-212. ISSN 2309-8287 |
|