Запис Детальніше

Комунікативна активність громадян у соціальних мережах у контексті впровадження освітніх реформ: програма дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715298/
 
Title Комунікативна активність громадян у соціальних мережах у контексті впровадження освітніх реформ: програма дослідження
Citizens’ communication activity in social networks in the context of emplementation of educational reforms: the program of the reserch
Коммуникативная активность граждан в социальных сетях в контексте внедрения образовательных реформ: программа исследования
 
Creator Гуменюк, О.І.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
303 Methods of the social sciences
314/316 Society
 
Description Запропоновано програму дослідження комунікативного простору соціальних мереж як інструменту психотехнологічного супроводу освітніх реформ. Описано організацію моніторингу динаміки поширення інформації щодо освітніх інновацій за допомогою мас-медійних, інтерактивних та міжособових каналів комунікації. Представлено процедуру, етапи та методи аналізу змісту комунікативної активності громадян у соціальномережевому просторі як реакцію на впровадження освітніх реформ. Визначено критерії відбору релевантних онлайн-майданчиків для збирання громадської думки (політична незалежність інформаційного ресурсу та постійна активність користувачів соціальних мереж), а також критерії включення в процес обговорення соціальних груп (регіон, професія, вік тощо). Описано інструменти дослідження: Google Alerts, програми та онлайн-платформи дослідження семантичного простору соціальних мереж за ключовими словами. Представлено операціоналізований спосіб збирання емпіричного матеріалу: кількісного – частоти згадувань ключових слів в інтернет-ЗМІ, якісного – текстів коментарів і дописів до поширень. З метою вияву мотивів, потреб і цінностей залучених у процес обговорення осіб, а також основних факторів спротиву реформам з боку певних соціальних груп запропоновано до використання як метод дослідження дискурс-аналіз коментарів.
The article presents the program of the research on social network communication environment as an instrument of psychotechnological support of educational reforms. The author describes the monitoring procedures for the dynamics of disseminat ing information dealing with educational innovations through mass media, interactive and interpersonal communication channels, as well as the procedures, stages and methods of analysis of the content
of citizen’s communication activity in social networks as manifestation of their reaction to educational reforms. Political impartiality of social networks and constant engagement of their users have been determined as the criteria for selecting relevant online sites to study public opinion. The article also describes the criteria of selecting relevant research instruments and social groups involved in the discussion. The selection of the latter is based on such criteria as region, profession, age, etc. The author has operationalized the empirical data collecting methods (the quantitative one (frequency of key words in the Internet mass media), and the qualitative one (texts of comments and posts for dissemination)). The discourse analysis of the comments helps to reveal motives, needs and values of the individuals involved in the discussion, as well as the main factors of the opposition to the reforms among some social groups.
Предложена программа исследования коммуникативного пространства социальных сетей как инструмента психотехнологического сопровождения образовательных реформ. Описано организацию мониторинга динамики распространения информации относительно образовательных инноваций через масс-медийные, интерактивные и межличностные каналы коммуникации. Представлено процедуру, этапы и методы анализа содержания коммуникативной активности граждан в социально-сетевом пространстве как реакцию на внедрение образовательных реформ. Определены критерии отбора релевантных онлайн-площадок сбора общественного мнения (политическая независимость информационного ресурса и постоянная активность пользователей социальных сетей), а также критерии включения в процесс обсуждения социальных групп (регион, профессия, возраст и т.п.). Описаны инструменты исследования: Google Alerts, программы и онлайн-платформы исследования семантического пространства социальных сетей по ключевым словам. Представлен операционализированный путь сбора эмпирического материала: количественного – частоты упоминаний ключевых слов в Интернет-СМИ, качественного – текстов комментариев и сообщений. С целью выявления мотивов, потребностей и ценностей включенных в процесс обсуждения лиц, а также основных факторов сопротивления реформам определенных социальных групп в качестве метода исследования предложен к использованию дискурс-анализ комментариев.
 
Publisher Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715298/1/zb6_20_2017_2.pdf
- Гуменюк, О.І. (orcid.org/0000-0003-2377-380X <http://orcid.org/0000-0003-2377-380X>) (2017) Citizens’ communication activity in social networks in the context of emplementation of educational reforms: the program of the reserch Проблеми політичної психології, 6 (20). pp. 63-72. ISSN 2411-1449