Запис Детальніше

Особливості планування вчителем освітнього процесу інформатики 10-го класу як обов’язково-вибіркового предмета

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715555/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=8687
 
Title Особливості планування вчителем освітнього процесу інформатики 10-го класу як обов’язково-вибіркового предмета
Peculiarities of Planning Teacher of the Educational Process of Informatics of the 10th Grade as Obligatory Selective Subject
 
Creator Лапінський, В.В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено в навчальному плані закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, причому в документі подано два варіанти організації освітнього процесу — для навчання з експериментальними інтегрованими курсами і з окремими предметами суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів. Планування освітнього процесу інформатики у старшій школі тому матиме особливості, які необхідно враховувати.
A detailed breakdown of the training load per week is outlined in the curriculum of institutions of general secondary education of the third degree, and the document provides two options for organizing the educational process - for studying with experimental integrated courses and with separate subjects in the social sciences and the humanities and mathematical and natural sciences. Planning the educational process of informatics in high school therefore will have features that need to be taken into account.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715555/1/pidshyvka193_194-2-3.pdf
- Лапінський, В.В. (orcid.org/0000-0002-2832-4774 <http://orcid.org/0000-0002-2832-4774>) (2018) Peculiarities of Planning Teacher of the Educational Process of Informatics of the 10th Grade as Obligatory Selective Subject In: Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2018 рік Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 193-194. ISBN 978-966-644-464-9