Нова українська школа: цифрові ресурси як необхідний чинник підтримки неперевності освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715557/
http://iftomm.ho.ua/index.php/20-frontpage/338-xii-mezhdunarodnaya-nauchnaya-konferentsiya-nauka-i-obrazovanie-27-iyunya-6-iyulya-2018-g-bergen-norvegiya |
|
Title |
Нова українська школа: цифрові ресурси як необхідний чинник підтримки неперевності освіти
New Ukrainian School: Digital Resources as a Necessary Factor in Supporting the Inequality of Education |
|
Creator |
Лапінський, В.В.
Гуржій, А.М. Карташова, Л.А. |
|
Subject |
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
373 Kinds of school providing general education 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Подано аналітичний огляд досвіду впровадження дистанційного навчання в закладах України та в зарубіжних освітніх системах який показує, що, по-перше, система має бути доступною, зручною та зрозумілою, по-друге, вона повинна бути легко адаптованою відповідно до умов навчального закладу та потреб суб’єктів освітнього процесу. Одним із пріоритетних завдань Нової української школи є забезпечення умов для всебічного розвитку дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб. Описано вітчизняну платформу mobiSchool.
An analytical review of the experience of implementing distance learning in Ukrainian institutions and in foreign educational systems is presented, which shows that, first, the system should be accessible, convenient and understandable, and secondly, it should be easily adapted to the conditions of the educational institution and needs of the sub educational process. One of the priorities of the New Ukrainian School is to provide conditions for the child's comprehensive development, her talents, abilities, competences and cross-cutting skills in accordance with age and individual psycho-physiological characteristics and needs. The national platform mobiSchool is described. |
|
Publisher |
ФОП Ковальський В.В.
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715557/1/%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%90%20%D0%A3%D0%9A%D0%A0%D0%90%D0%87%D0%9D%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%90%20%D0%A8%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%90%20_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B0%D1%88%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%93%D1%83%D1%80%D0%B6%D1%96%D0%B9_%D0%9B%D0%B0%D0%BF%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9.pdf
- Лапінський, В.В. (orcid.org/0000-0002-2832-4774 <http://orcid.org/0000-0002-2832-4774>), Гуржій, А.М. and Карташова, Л.А. (2018) New Ukrainian School: Digital Resources as a Necessary Factor in Supporting the Inequality of Education Collected Works of the XIII International Scientific Conference "Modern Achievements of Science and Education" (September 6-13, 2018, Netanya, Israel). pp. 195-210. ISSN ISBN 978-966-8776-41-0 |
|