Формувальне оцінювання як напрям реформування середньої освіти в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715563/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=8802 |
|
Title |
Формувальне оцінювання як напрям реформування середньої освіти в Україні
The formative assessment as a direction of reforming of the secondary education in Ukraine |
|
Creator |
Науменко, С.О.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах представлено формувальне оцінювання як напрям реформування середньої освіти в Україні. Розкрито мету цього оцінювання, принципи запровадження в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Висвітлено зарубіжний досвід застосування формувального оцінювання в закладах загальної середньої освіти.
These theses presented the formative assessment as a direction of reforming of the secondary education in Ukraine. The purpose of this assessment, as well the principles of introduction in the educational process of institutions of general secondary education was revealed. The foreign experience of introduction of the formative assessment in the institutions of the general secondary education was highlighted. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715563/1/Thesis_Final-182-184.pdf
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2018) The formative assessment as a direction of reforming of the secondary education in Ukraine In: Диференціація у шкільній освіті: історичний досвід і сучасні технології : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., 16 травня 2018 р., м. Київ Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 182-184. |
|