Запис Детальніше

Формувальне оцінювання як напрям реформування середньої освіти в Україні

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715563/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=8802
 
Title Формувальне оцінювання як напрям реформування середньої освіти в Україні
The formative assessment as a direction of reforming of the secondary education in Ukraine
 
Creator Науменко, С.О.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах представлено формувальне оцінювання як напрям реформування середньої освіти в Україні. Розкрито мету цього оцінювання, принципи запровадження в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти. Висвітлено зарубіжний досвід застосування формувального оцінювання в закладах загальної середньої освіти.
These theses presented the formative assessment as a direction of reforming of the secondary education in Ukraine. The purpose of this assessment, as well the principles of introduction in the educational process of institutions of general secondary education was revealed. The foreign experience of introduction of the formative assessment in the institutions of the general secondary education was highlighted.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715563/1/Thesis_Final-182-184.pdf
- Науменко, С.О. (orcid.org/0000-0002-8279-4427 <http://orcid.org/0000-0002-8279-4427>) (2018) The formative assessment as a direction of reforming of the secondary education in Ukraine In: Диференціація у шкільній освіті: історичний досвід і сучасні технології : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., 16 травня 2018 р., м. Київ Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 182-184.