Законодавчий і модернізаційний контекст управління освітою в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715407/
|
|
Title |
Законодавчий і модернізаційний контекст управління освітою в Україні
Законодательный и модернизационный контекст управления образованием в Украине Legislative and modernization context of education management in Ukraine |
|
Creator |
Малюга, М.М.
|
|
Subject |
314/316 Society
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У тезах охарактеризовано увагу, що законодавчо визначена форма державно-громадського управління закладами освіти в Україні миттєво не запроваджена на практиці, а превалює адміністративно-командна форма пострадянського простору і поки цей процес впровадження триває.
В тезах охарактеризовано внимание, что законодательно определенная форма государственно-общественного управления заведениями образования в Украине мгновенно не внедрена на практике, а превалирует административно-командная форма постсоветского пространства и пока этот процесс внедрения продолжается. In the theses, attention is characterized that the legislatively defined form of state-public administration of educational institutions in Ukraine is not instantly implemented in practice, but the administrative-command form of the post-Soviet space prevails and while this implementation process continues. |
|
Publisher |
ТДПУ
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715407/1/%D0%9C%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%B3%D0%B0%20%D0%9D%D0%9D_%D0%A1%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%A3%D0%B7%D0%B1%D0%B5%D0%BA%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%2029.01.2019__593_596.pdf
- Малюга, М.М. (orcid.org/0000-0003-2054-7444 <http://orcid.org/0000-0003-2054-7444>) (2018) Legislative and modernization context of education management in Ukraine In: Collection of materials of the international-practical conference "The psychology of impulse is an opportunity for action" ТДПУ, м. Ташкент, Узбекістан, pp. 593-596. |
|