Запис Детальніше

Компетентнісний підхід як педагогічна категорія в професійній підготовці бакалаврів з психології

Цифровой репозитарии Национального технического университета "Харьковский политехнический институт" (eNTUKhPIIR)

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Компетентнісний підхід як педагогічна категорія в професійній підготовці бакалаврів з психології
Competence approach as a pedagogical category in training bachelors of psychology
 
Creator Хавіна, Ірина Валер'ївна
 
Subject компетенція
компетентність
педагогічна категорія
словник
навчання
 
Description У статті розкрито значення компетентнісного підходу в професійній підготовці бакалаврів з психології. Розглянуто значення понять "компетенція", "компетентність". Детально розкрито історичне становлення компетентнісного підходу як педагогічної категорії.
In this article, the meaning of the use of competency approach in training bachelors in psychology. Considered the meaning of "competence", "competency". Details of becoming competent to discover the historical approach as educational category. This article deals with the problem of the competence approach to training bachelor’s psychology. We discussed in detail the meaning and theoretical aspects of the competence approach. The materials of the article thoroughly researched and presented the approaches of domestic, Russian and foreign scientists to determine the categories of "competence", "competence". Based on a thorough analysis the author gives a definition of the categories studied, their invariants and reveals the different types. The author analyzes the phenomenon of "competence" in education and pedagogy. Demonstrated understanding of the multidimensional nature of the competence approach in a variety of conceptual provisions of domestic, Russian and foreign scientists. A content analysis of the competence in the history of educational thought. Detailed disclosure of historical development and the establishment of the concepts of "competence", "competence" in domestic and foreign educational science. The author gives his own version of a modern understanding of the competence of the pedagogical process than the above shall be certified by the novelty of scientific information. The indisputable fact is the practical significance of the problems illuminated as on the basis of the competence of certain concepts can be further from the experts to build a qualitatively new integrated system of knowledge and skills.
 
Date 2019-04-08T12:25:18Z
2019-04-08T12:25:18Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Хавіна І. В. Компетентнісний підхід як педагогічна категорія в професійній підготовці бакалаврів з психології / І. В. Хавіна // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – Запоріжжя : КПУ, 2016. – Вип. 46 (99). – С. 362-370.
http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/40594
 
Language uk
 
Format application/pdf
 
Publisher Класичний приватний університет