Запис Детальніше

Використання ігрових технологій в STEM-освіті

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715693/
https://imzo.gov.ua/diyalnist/naukova-robota/naukovi-vydannya/zbirnyk-naukovyh-prats-novi-tehnolohiji-navchannya/
 
Title Використання ігрових технологій в STEM-освіті
Использование игровых технологий в STEM-образовании
Using game technologies in STEM-education
 
Creator Гончарова, Наталія Олександрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description У статті розкрито судження філософів, мислителів, науковців щодо визначення поняття «гра», проаналізовано сучасні підходи щодо використання ігрових технологій в навчанні, визначено наявні види ігор та ігрових технологій, надано їх класифікацію, розкрито принципи проведення наукових дослідів з дітьми, наведено приклади використання комп’ютерних ігор в STEM-освіті.
В статье раскрыто суждения философов, мыслителей, ученых относительно определения понятия «игра», проанализированы современные подходы к использованию игровых технологий в обучении, определены существующие виды игр и игровых технологий, предоставлено их классификацию, раскрыты принципы проведения научных опытов с детьми, приведены примеры использования компьютерных игр в STEM-образовании.
The attention in the article is focused on the impotence and expediency of using gaming technology in conditions of reforming the national education system while studying the STEM subjects.
The article highlights the opinions of philosophers, thinkers, scientists on the definition of «game», analyzes the current approaches to the use of gaming technology in education, defines existing kinds of games and game technologies, provides its classification, reveales principles of scientific experiments with children, gives examples of using computer games in STEM-education.
 
Publisher Агроосвіта
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715693/1/%D0%93%D0%BE%D0%BD%D1%87%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%92%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%96%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B9%20%D0%B2%20STEM-%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96.pdf
- Гончарова, Наталія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-2120-4542 <http://orcid.org/0000-0002-2120-4542>) (2016) Using game technologies in STEM-education Нові технології навчання, 2 (88). pp. 160-163.