Запис Детальніше

Ефективність використання програмно-імітаційних комплексів як засобу формування економічної компетентності студентів технічних спеціальностей за результатами педагогічного експерименту

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715705/
https://visnyk.zu.edu.ua/Articles.php
 
Title Ефективність використання програмно-імітаційних комплексів як засобу формування економічної компетентності студентів технічних спеціальностей за результатами педагогічного експерименту
Efficiency of the use of business simulations as a means for formation of economic competence of technical specialties students according to the results of pedagogical experiment
 
Creator Антонюк, Д.С.
 
Subject 004.4 Software
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті представлено результати педагогічного експерименту щодо ефективності використання програмно-імітаційних комплексів як засобу формування економічної компетентності студентів технічних спеціальнсотей. Згідно з отриманими даними, запропонована методика виявилася ефективною, оскільки спостерігається зростання рівня сформованості економічних компетентностей студентів технічних спеціальностей.
Determining the quantitative effects of the qualitative pedagogical influences requires the proven tools and approaches to be used. The article describes the results of pedagogical experiment which assesses the efficiency of the use of business simulations as a means for formation of economic competence of technical specialties students. Analysis of the publications on the topic of economic competence formation and the use of business simulations for this purpose is provided. The type of educational methods and activities that were used during the experiment is listed. The way the experimental group and control group were formed is described. The use of the methods of mathematical statistics proved the experimental and control groups were formed avoiding statistically significant differences of the levels of economic competency. The methods of mathematical statistics also proved the final results of the students from the experimental group and control group have statistically significant differences. The proposed author’s methodic proved to be efficient according to the received results due to the fact of higher level of economic competence growth showed by the students of experimental group in comparison to the control group.
 
Publisher Вид-во Житомирського держ. ун-ту імені І. Франка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format other
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715705/1/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D1%8E%D0%BA1.pdf
- Антонюк, Д.С. (orcid.org/0000-0001-7496-3553 <http://orcid.org/0000-0001-7496-3553>) (2018) Efficiency of the use of business simulations as a means for formation of economic competence of technical specialties students according to the results of pedagogical experiment Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки, 1 (92). pp. 23-29. ISSN 2076-6173