Організація студентської науково-дослідної діяльності на заняттях із дисципліни «Основи наукових досліджень»
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715726/
http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/index.php/archiv?id=94 |
|
Title |
Організація студентської науково-дослідної діяльності на заняттях із дисципліни «Основи наукових досліджень»
Organization of student’s research activity in the discipline “Fundamentals of Scientific Research” |
|
Creator |
Мінгальова, Ю. І.
|
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
На основі сучасних наукових досліджень визначено стан висвітлення проблеми організації науково-дослідної діяльності студентів. У статті зазначено, що перед закладами вищої освіти постає важливе завдання - виконуючи соціальне замовлення суспільства та задоволення соціально-психоло гічних потреб людини в її прагненні до творчої діяльності, підготувати ініціативних, творчих фахівців, які здатні самостійно адаптуватися до мінливих умов ринку праці і швидко знаходити раціональні рішення на основі наявних матеріальних та інформаційних ресурсів. Зазначено, що сучасне суспільство вимагає від випускника спроможності активно займатися творчою працею, володіти ефективними методами дослідної роботи. Автор вбачає можливість вирішення цього завдання за умови ефективного й раціонального використання інформаційно-комунікаційних технологій в орга нізації науково-дослідної діяльності студентів (НДДС) на заняттях із дисципліни «Основи наукових досліджень». Особливу увагу приділено організації самостійної роботи студентів у контексті вибору теми дослідження та доведення її актуальності. Розглянуто шляхи вдосконалення організації науково-дослідної діяльності студентів за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Виокремлено переваги та недоліки засобів створення ментальних карт (Freemind, Coggle, Mindomo, MindMeister, XMind, WiseMapping). Висвітлено основні сервіси перевірки текстів українською мовою: Online Corrector, LanguageTool, Advego, Poetica, Test-theText, Draft, HamingwayApp, Readability тощо. Зазначено, що одним із напрямів боротьби з академічним плагіатом є виявлення його за допомогою програмних засобів і сервісів, які встановлюють відсоток унікальності тексту, як-от Advego Plagiatus та Etxt Antiplagiat. Також виокремлені детектори плагіату для програмного коду, наприклад: MOSS, JPlag, SIM, Sherlock (BOSS), PMD(CMD), CodeMatch. Наголошено на використанні інтерактивних методик навчання, що передбачає конструктивне залучення студентів до освітнього процесу. On the basis of modern scientific research the state of elucidation of the problem of organizing research activities of students was determined. The article states that before the institutions of higher education, an important task arises, fulfilling the social order of society and meeting the socio-psychological needs of human in his quest for creative activity, to prepare initiative, creative professionals who are able to adapt independently to changing labor market conditions and quickly find rational solution based on existing material and information resources. It is noted that modern society demands from the graduate the ability to actively engage in creative work, to have effective methods of research work. The author sees the possibility of solving this problem with the effective and rational use of information and communication technologies in the organization of research activities of students in classes on discipline “Fundamentals of scientific research”. Particular attention is paid to the organization of independent work of students in the context of the choice of the topic for research and proofofits relevance. The ways of improving the organization of research activities of students with the help of information and communication technologies are considered. The advantages and disadvantages of creating mental maps are highlighted. The main texts checking services in the Ukrainian language are highlighted, including: Online Corrector, LanguageTool, Advego, Poetica, Test-the-Text, Draft, etc. It is noted that one of the areas in the fight against academic plagiarism is to identify it using software and services that set the percentage of uniqueness of the text, such as Advego Plagiatus and Etxt Antiplagiat. Also, there are plagiarized detectors for program code, for example: MOSS, JPlag, Sherlock (BOSS), CodeMatch. It is emphasized on the use of interactive teaching methods, which involves constructive involvement ofstudents in the educational process. |
|
Publisher |
КПУ
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715726/1/29%252B.pdf
- Мінгальова, Ю. І. (orcid.org/0000-0003-1706-2673 <http://orcid.org/0000-0003-1706-2673>) (2018) Organization of student’s research activity in the discipline “Fundamentals of Scientific Research” Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2 (61). pp. 126-131. ISSN 1992-5786 |
|