Запис Детальніше

Сценарії розвитку вищої освіти: глобальний контекст та стратегія України

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Сценарії розвитку вищої освіти: глобальний контекст та стратегія України
Scenarios of higher education: global context and strategy of Ukraine
Сценарии развития высшего образования: глобальный контекст и стратегия Украины
 
Creator Антонюк, Лариса Леонтіївна
Antoniuk, Larysa
Антонюк, Лариса Леонтьевна
Ільницький, Денис Олександрович
Ilnytskyy, Denys
Ильницкий, Денис Александрович
 
Subject прогноз
форсайт
економіка знань
майбутнє
методологія
чинники
forecast
foresight
university
knowledge economy
future
methodology
factors
прогноз
форсайт
университет
экономика знаний
будущее
методология
факторы
378.014.25:330.341.1:005.21(477)
 
Description Робота присвячена систематизації сценаріїв розвитку вищої освіти для формування більш обґрунтованого базису розробки стратегії
підвищення її міжнародної конкурентоспроможності. Актуальність дослідження обумовлена необхідністю розробки якісної стратегії розвитку вищої освіти України. Основними складовими дослідження стали узагальнення методологічної бази сценарних досліджень (сценарне планування, методика Делфі, економіко-математичне моделювання, альтернативні типології, аналіз стратегічного сценарію), ідентифікації системи чинників, що визначають майбутній стан системи вищої освіти (соціальні, економічні, політичні, середовище та технологічні) та виявленню характерних рис найбільш відомих сценаріїв розвитку вищої освіти (порівняльні, національні, інституційні, політичні, технологічні).
Зроблено висновок про передумови, особливості та наслідки формування сценаріїв розвитку вищої освіти України. Еклектичність, притаманна соціально-економічним системам, має бути врахована авторами сценаріїв майбутнього вищої освіти будь-якої країни. Процес формування сценаріїв демонструє діалектичність сучасної вищої освіти, що обумовлює актуальність підвищеної уваги до неї як чинника конкурентоспроможності націй та компаній. Формування консенсусного сценарію розвитку системи вищої освіти потребує підвищеної уваги таким ключовим компонентам як людина та технології.
The paper is devoted to the systematization of scenarios for the development of higher education in order to form a more reasonable basis for developing a strategy for improvement its global competitiveness. The relevance of the research is due to the need to develop a qualitative strategy for the development of higher education in Ukraine. The main components of the study were generalization of the methodological basis of scenario studies (scenario planning, Delphi methodology, econometric modelling, alternative typologies, analysis of the strategic scenario), identification of the system of factors, which determine the future state of the higher education system (social, economic, political, environmental and technological) and the identification of the
characteristics of scenarios for the development of higher education (comparative, national, institutional, political, technological). As a conclusion, the paper gives the preconditions, peculiarities and consequences of the formation of scenarios for the development of higher education in Ukraine. The eclecticism inherent in socioeconomic systems should be considered by the authors of the future of higher education scenarios in any country. The process of forming scenarios demonstrates the dialectics of modern higher education, which determines the relevance of increased attention to it as a driver of the competitiveness of nations and companies. The formation of a consensus scenario for the development of a higher education system requires increased attention to such key components as people and technology.
Работа посвящена систематизации сценариев развития высшего образования для формирования более обоснованного базиса разработки
стратегии повышения ее глобальной конкурентоспособности. Актуальность исследования обусловлена необходимостью разработки качественной стратегии развития высшего образования Украины. Основными составляющими исследования стали обобщения методологической базы сценарных исследований (сценарное планирование, методика Делфи, экономико-математическое моделирование,
альтернативные типологии, анализ стратегического сценария), идентификации системы факторов, определяющих будущее состояние системы высшего образования (социальные, экономические, политические,
среда и технологические) и выявлению характерных особенностей сценариев развития высшего образования (сравнительные, национальные, институциональные, политические, технологические). Сделан вывод о предпосылках, особенностях и последствиях формирования сценариев развития высшего образования Украины. Эклектичность, присущая социально-экономическим системам, должна быть учтена авторами сценариев развития высшего образования будущего любой страны. Процесс формирования сценариев демонстрирует диалектичность современного высшего образования, что обусловливает актуальность повышенного внимания к ней как фактора конкурентоспособности наций и компаний. Формирования консенсусного сценария развития системы высшего образования требует повышенного внимания таким ключевым компонентам как человек и технологии.
 
Publisher Київський національний університет технологій та дизайну
 
Date 2019-04-16T11:48:21Z
2019-04-16T11:48:21Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Антонюк Л. Л. Сценарії розвитку вищої освіти: глобальний контекст та стратегія України / Лариса Л. Антонюк, Денис О. Ільницький // Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. Серія «Економічні науки». – 2018. – Спец. вип.: Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти : зб. матеріалів VIIІ Міжнар. наук.-практ. конф. – С. 203–227.
1813-6796
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/27626
 
Language uk