Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих навчальних закладів педагогічного профілю
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/705934/
|
|
Title |
Психолого-педагогічні технології відбору учнівської молоді до вищих навчальних закладів педагогічного профілю
Psycho-pedagogical technology of youth selection to higher institutions of pedagogical profile |
|
Creator |
ІПООД, НАПН України
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Монографія присвячена актуальній проблемі наукового дослідження, що було спрямоване на обґрунтування теоретико-методологічних засад психологічного професійного відбору майбутніх педагогів, розробку технологій відбору молоді до вищих педагогічних навчальних закладів та експериментальну перевірку їх ефективності. У змісті монографії визначено методологічні основи дослідження, представлено його концепцію, висвітлено психологічні засади відбору старшокласників та абітурієнтів, здатних до педагогічної діяльності, що складають особистісно-діяльнісний і професіологічний підходи, принципи психологічного професійного відбору майбутніх педагогів, професіографічний та психодіагностичний методи, а також критерії, за якими визначається придатність особистості до освітньо-професійної діяльності в сфері педагогічної освіти (професійна спрямованість, морально-етичні якості, мислення та інформаційна грамотність, комунікативні та організаційні здібності, емоційно-вольові якості, емпатія, індивідуально-типологічні властивості); представлено засоби оцінки та моніторингу індивідуально-типологічних особливостей, емпатійності, емоційно-вольової, комунікативної, когнітивної сфер та професійної спрямованості майбутніх педагогів; визначені психологічні умови здійснення процедури професійного відбору учнівської молоді до ВПНЗ (методи аналізу та оцінки, складові, критерії, засоби оцінки та моніторингу професійної придатності), що як система психологічної оцінки і прогнозування придатності особистості до навчання у вищому педагогічному навчальному закладі та педагогічної діяльності забезпечують об'єктивність, надійність, достовірність, прогностичність, комплексність, очевидність результатів проведення оціночних заходів. Представлені у монографії матеріали підпорядковані меті створення умов для ефективного особистісно-професійного становлення особистості майбутнього педагога як суб’єкта життєдіяльності та професійної діяльності, здатного до самозмінювання та творчої професійної самореалізації. Монографія призначена для працівників наукових установ, вищих педагогічних навчальних закладів, інститутів післядипломної педагогічної освіти, а також є корисною для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема, педагогічних класів та університетів майбутнього вчителя, центрів зайнятості, що здійснюють профорієнтаційну роботу з молоддю, профконсультантів та інших фахівців з профорієнтації. The monograph is devoted to the issue of scientific research that was aimed at the study of theoretical and methodological foundations of psychological professional selection of future teachers, youth development technology selection to higher educational institutions and experimental verification of their effectiveness. The content of monographs defined methodological basis of the study, presented his concept highlights the psychological principles of selection of high school students and graduates capable of teaching activities that make up personality and activity and profesiolohichnyy approaches, principles of psychological professional selection of future teachers professiograficheskoy and psychodiagnostical methods and criteria that determine the suitability of the individual to the educational and professional activities in the field of teacher education (professional orientation, ethical quality of thinking and information literacy, communication and organizational skills, emotional and volitional qualities, empathy, individually-typological properties); represented by means of evaluation and monitoring individual typological features, empathy, emotional and volitional, communicative, cognitive and professional orientation of future teachers; by psychological conditions of the procedure for professional selection of students to VPNZ (analysis and evaluation components, criteria and means of evaluation and monitoring of professional competence) that the system of psychological evaluation and prediction of the suitability of the individual to study in higher pedagogical school and educational activities provide about 'yektyvnist, reliability, accuracy, predictability, complexity, evidence of the results of the evaluation activities. Presented in the monograph are subject to material aimed at creating conditions for effective personal and professional development of the individual as the subject of a future teacher of life and professional activities capable of samozminyuvannya creative and professional fulfillment. The book is intended for employees of scientific institutions, higher educational institutions, institutions of postgraduate education, and is also useful for teachers of secondary schools, including teaching classes and university future teachers, employment centers, which carry out vocational work with youth, profkonsultantiv and other specialists in career counseling. |
|
Publisher |
ІПООД НАПН України
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Monograph
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/705934/1/%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F_%D0%9F%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3.%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BB%D0%BE%D0%B3.pdf
- ІПООД, НАПН України (2016) Psycho-pedagogical technology of youth selection to higher institutions of pedagogical profile Project Report. ІПООД НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished) |
|