Роль математики у методиці комплексного вивчення учня П. Блонського
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715740/
|
|
Title |
Роль математики у методиці комплексного вивчення учня П. Блонського
The role of mathematics in the method of comprehensive study of a student by Pavel Blonsky |
|
Creator |
Міхно, Олександр Петрович
|
|
Subject |
303 Methods of the social sciences
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 51 Mathematics |
|
Description |
На основі аналізу праць Павла Блонського описано програму та оригінальну методику вивчення учня з використанням таких методів: анкетування, тестування, діагноз, етіологічний аналіз, педагогічний рецепт. акцентовано, що основними засобами інтелектуального розвитку П. Блонський вважав рідну мову і математику.
On the basis of the analysis of P. Blonsky's works, the program and the original method of studying the student with the use of such methods are described: questioning, testing, diagnosis, etiological analysis, pedagogical recipe. It was accentuated that the main means of intellectual development P. Blonsky considered native language and mathematics. |
|
Publisher |
НТУУ «КПІ»
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715740/1/%D0%9C%D1%96%D1%85%D0%BD%D0%BE%202013_%D0%A0%D0%BE%D0%BB%D1%8C%20%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%86%D1%96%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B2%D0%B8%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%8F%20%D0%9F.%20%D0%91%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE.pdf
- Міхно, Олександр Петрович (orcid.org/0000-0002-5271-9530 <http://orcid.org/0000-0002-5271-9530>) (2013) The role of mathematics in the method of comprehensive study of a student by Pavel Blonsky Міжнародна науково-практична конференція «Математика в сучасному технічному університеті». pp. 85-87. |
|