Запис Детальніше

Модернізація змісту географічної освіти на профільному рівні навчання в ліцеї

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715744/
http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/11933/browse?type=title&sort_by=1&order=ASC&rpp=20&etal=-1&null=&offset=20
 
Title Модернізація змісту географічної освіти на профільному рівні навчання в ліцеї
Modernization of the content of geographic education on the profile level of study at the Lyceum
 
Creator Назаренко, Тетяна Геннадіївна
Нехомяж, Оксана Сергіївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description Зміст статті спрямований на вирішення питання щодо компетентнісного підходу через диференціацію та індивідуалізацію учнів при вивченні географії на профільному рівні навчання в школі. Входження України до європейського освітнього простору зумовлює необхідність пошуку нових підходів до організації освітнього процесу в ліцеї з метою створення найбільш сприятливих умов для становлення і розвитку особистості учнів, формування в них адекватної самооцінки, більш повного уявлення про майбутню сферу професійної діяльності та вільного і свідомого її вибору. Саме тому, авторки статті наголошують на профільному ріні навчання географії, як організації диференційованого навчання, що передбачає поглиблене і професійне зорієнтоване вивчення циклу споріднених географічних предметів.
The content of the article is aimed at solving the problem of competence approach through the differentiation and individualization of students in the study of geography at the profile level of school education. Ukraine's accession to the European educational space requires the search for new approaches to the organization of the educational process in the Lyceum in order to create the most favorable conditions for the formation and development of the personality of students, the formation of adequate self-governance, forming in them an adequate self-esteem, a more complete picture of the future sphere of professional activity and a free and informed choice. Therefore, the authors of the article emphasize the profile of studying geography as an organization of differentiated learning, which provides an in-depth and professional-oriented study of the cycle of related geographical objects.
 
Publisher ПНПУ імені В. Г. Короленка
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715744/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%2C%20%D0%9D%D0%B5%D1%85%D0%BE%D0%BC%D1%8F%D0%B6_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) and Нехомяж, Оксана Сергіївна (2019) Modernization of the content of geographic education on the profile level of study at the Lyceum In: Освітні й наукові виміри географії та туризму: матер. ІІ Всеукраїнської науково-практ. інтернет-конф. з міжнар. участю (м. Полтава, 26 квітня 2019 р.) ПНПУ імені В. Г. Короленка, м. Полтава, Україна, pp. 11-15.