Запис Детальніше

Феноменно радикалізований конструкт як особистісно-соціальна детермінанта реалізації педагогічних технологій

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715623/
 
Title Феноменно радикалізований конструкт як особистісно-соціальна детермінанта реалізації педагогічних технологій
A constructs radicalized by phenomenings as a personal and social determinant of the realization of pedagogical technologies
 
Creator Косянчук, Сергій Володимирович
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Автор розглядає соціальну і професійну самореалізацію людини, яка відбувається у процесі соціального навчання. У цьому контексті взаємозумовленість «феноменно радикалізованих конструктів» визначає пріоритети особистості, адже соціальне навчання має забезпечувати втілення професійних і життєвих планів, водночас впливає на самобачення перспектив, на професійну спрямованість і готовність до соціальної мобільності, до зміни професійних ролей людини впродовж життя.
The author considers of social and professional self-realization of a person, which takes place in the process of social education. In this context, the interdependence of constructs radicalized by phenomenings determines the priorities of the individual, since social education must ensure the implementation of professional and life plans, while simultaneously influencing the prospects of self-expression, the professional orientation and readiness for social mobility, and the change in the professional roles of a person throughout his life.
 
Publisher Фенікс
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715623/1/KSV_19_DTiP_Konf.pdf
- Косянчук, Сергій Володимирович (orcid.org/0000-0003-1334-6011 <http://orcid.org/0000-0003-1334-6011>) (2019) A constructs radicalized by phenomenings as a personal and social determinant of the realization of pedagogical technologies In: «Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи» : матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 83-86.