SUPERVISION AND CONTROL OF BUSINESS SUBJECTS IN THE CONTEXT OF THE SYSTEM CONSTRUCTION OF ANTI-CORRUPTION MECHANISM
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
SUPERVISION AND CONTROL OF BUSINESS SUBJECTS IN THE CONTEXT OF THE SYSTEM CONSTRUCTION OF ANTI-CORRUPTION MECHANISM
НАДЗОР И КОНТРОЛЬ СУБЪЕКТАМИ ХОЗЯЙСТВОВАНИЯ В КОНТЕКСТ СИСТЕМНОГО ПОСТРОЕНИЯ АНТИКОРРУПЦИОННОГО МЕХАНИЗМА НАГЛЯД І КОНТРОЛЬ СУБ’ЄКТАМИ ГОСПОДАРЮВАННЯ В КОНТЕКСТІ СИСТЕМНОЇ ПОБУДОВИ АНТИКОРУПЦІЙНОГО МЕХАНІЗМУ |
|
Creator |
Юлдашев, Сергій Олексійович; Національний авіаційний університет
Сєров, Сергій Леонідович; Міжрегіональна Академія управління персоналом |
|
Subject |
supervision; control; compliance; state anti-corruption mechanism; system analysis; neutralization of corruption; concept of creation and maintenance of activity
— надзор; контроль; комплаенс; государственный антикоррупционный механизм; системный анализ; нейтрализация коррупции; концепция создания и обеспечения деятельности — нагляд; контроль; комплаенс; державний антикорупційний механізм; системний аналіз; нейтралізація корупції; концепція створення та забезпечення діяльності 346.2(045) |
|
Description |
Goal: to identify, in the context of creating a theoretical and methodological framework for improving the legal control of economic activity, its problems, and formulation of corresponding specific constructive proposals. Methods: when writing the article, general scientific methods of research were used. Results: supervision and control are more effective in reaching their goals, are better, more transparent and more understandable to all, if they act in isolation, personally, autonomously and in a coherent, systematic way with other control and management bodies when this interaction is regulated, regulated. There should be systematically regulated and regulated procedures for the implementation of each of the above-mentioned functions with an attachment to the performers of each stage of supervision and control. It is advisable to create a state anti-corruption mechanism in the legislative framework, in the center of which would be such functions as supervision and control. Under the anticorruption mechanism we will understand the totality of supervisory and control bodies, as well as technologies for the implementation of these functions. Discussion: systemic linking (at the level of linking «inputs» and «outputs») of the activities of organs, organizations, private individuals, who are now acting personally, autonomously, is one unit that aims to neutralize corruption. To resolve the issues, the concept of the creation and maintenance of the state anti-corruption mechanism was proposed.
Цель: выявление, в контексте создания теоретико-методологической базы совершенствования правового обеспечения контроля хозяйственной деятельности, его проблем и формулирование соответствующих конкретных конструктивных предложений. Методы: при написании статьи использованы общенаучные методы исследования. Результаты: надзор и контроль эффективнее достигают своей цели, является более совершенными, более прозрачными и понятными для всех, если они действуют не изолированно, олицетворено, автономно, а слаженно, системно вместе с другими органами контроля и управления, когда это взаимодействие является урегулированной, регламентированной. Должен быть системно урегулирован и регламентирован порядок выполнения каждой из вышеупомянутых функций с привязкой к исполнителям каждого из этапов надзора и контроля. В законодательном порядке целесообразно создание государственного антикоррупционного механизма, в центре которого были бы такие функции как надзор и контроль. Под антикоррупционным механизмом следует понимать совокупность органов надзора и контроля, а также технологии реализации этих функций. Обсуждение: нужна системная увязка (на уровне увязки «входов» и «выходов») деятельности органов, организаций, частных лиц, которые сейчас действуют олицетворено, автономно - в единый узел, цель которого - нейтрализация коррупции. Для решения поставленных вопросов предложена концепция создания т а обеспечение деятельности государственного антикоррупционного механизма. Мета: виявлення, в контексті створення теоретико-методологічної бази вдосконалення правового забезпечення контролю господарської діяльності, його проблем та формулювання відповідних конкретних конструктивних пропозицій. Методи: при написанні статті використано загальнонаукові методи дослідження. Результати: нагляд і контроль ефективніше досягають своєї мети, є досконалішими, прозорішими та зрозумілішими для всіх, якщо вони діють не ізольовано, уособлено, автономно, а злагоджено, системно разом з іншими органами контролю і управління, коли ця взаємодія є врегульованою, регламентованою. Має бути системно врегульований та регламентований порядок виконання кожної з вищезазначених функцій з прив’язкою до виконавців кожного з етапів нагляду і контролю. У законодавчому порядку доцільно створення державного антикорупційного механізму, в центрі якого були б такі функції як нагляд і контроль. Під антикорупційним механізмом розумітимемо сукупність органів нагляду і контролю, а також технології реалізації цих функцій. Обговорення: потрібна системна ув’язка (на рівні ув’язки «входів» і «виходів») діяльності органів, організацій, приватних осіб, які зараз діють уособлено, автономно, - у єдиний вузол, мета якого – нейтралізація корупції. Для вирішення поставлених питань запропоновано концепцію створення т а забезпечення діяльності державного антикорупційного механізму. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-04-19
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/UV/article/view/13592
10.18372/2307-9061.50.13592 |
|
Source |
Наукові праці Національного авіаційного університету. Серія: Юридичний вісник «Повітряне і космічне право»; Том 1, № 50 (2019); 154-160
Scientific works of National Aviation University. Series: Law Journal "Air and Space Law"; Том 1, № 50 (2019); 154-160 Научные труды Национального авиационного университета. Серия: Юридический вестник "Воздушное и космическое право»; Том 1, № 50 (2019); 154-160 |
|
Language |
uk
|
|