Запис Детальніше

До питання про характеристику учня у теорії та практиці навчальних закладів України початку ХХ століття

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715764/
 
Title До питання про характеристику учня у теорії та практиці навчальних закладів України початку ХХ століття
To the issue of the characteristics of a student in the theory and practice of the educational institutions of Ukraine of the early twentieth century
К вопросу о характеристике ученика в теории и практике учебных заведений Украины начала ХХ века
 
Creator Міхно, Олександр Петрович
 
Subject 001.1 Concepts of science and knowledge
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description Стаття презентує результати дослідження теорії і практики використання характеристики учнів у навчальних закладах України початку ХХ століття. Автором проаналізовано стан підготовки майбутніх педагогів до складання характеристики, а також тексти характеристик, складених студентами Глухівського вчительського інституту, ученицями Київського 2-го духовного училища, викладачами Київської Колегії Павла Галагана та Харківської жіночої недільної школи Христини Алчевської. Доведено, що на початку ХХ століття у практиці навчальних закладів України широко застосовувалася характеристика учня у ході індивідуалізації навчально-виховного процесу, а її мета і призначення залежали від типу навчального закладу і варіювалися від способу оцінювання до засобу вивчення учня майбутніми педагогами та підсумкового документу про перебування учня в навчальному закладі.
The article presents the results of a study of the theory and practice of using characteristics of students in educational institutions of Ukraine of the early twentieth century. The author has analyzed the state of training of future teachers prior to the compilation of the characteristics, compiled by the students of Glukhov Teacher's Institute, students of the Kyiv 2nd Religious School, teachers of the Kyiv College of Pavel Galagan and Kharkiv Womens Sunday School of Christina Alchevska. It is proved that character reference of the student was widely used in the course of individualization of the educational process in the practice of educational institutions of Ukraine in the early twentieth century, and its aim and purpose were dependent on the type of the institution and ranged from the method of evaluation to the method of the study of the student by future teachers and the outcome document concerning the student's stay in the school.
As a rule, characteristics of the student of the early twentieth century was compiled according to a certain scheme, which contained the following structural elements: his/her social origin, the level of development of basic mental processes (memory, imagination, attention, thinking), attitudes toward the school, favorite subjects, personal skills and inclinations.
Статья представляет результаты исследования теории и практики использования характеристики учащихся в учебных заведениях Украины начала ХХ века. Автором проанализировано состояние подготовки будущих педагогов к составлению характеристики, а также тексты характеристик, составленных студентами Глуховского учительского института, ученицами Киевского 2-го духовного училища, преподавателями Киевской Коллегии Павла Галагана и Харьковской женской воскресной школы Христины Алчевской. Доказано, что в начале ХХ века в практике учебных заведений Украины широко применялась характеристика ученика в ходе индивидуализации учебно-воспитательного процесса, а ее цель и назначение зависели от типа учебного заведения и варьировались от способа оценки к средству изучения ученика будущими педагогами и итогового документа о пребывании ученика в учебном заведении.
 
Publisher НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715764/1/%D0%9C%D1%96%D1%85%D0%BD%D0%BE%202017_%D0%94%D0%BE%20%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%20%D1%85%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%20%D1%82%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%97%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%86%D1%96%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%20%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%A5%D0%A5%20%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%96%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Міхно, Олександр Петрович (orcid.org/0000-0002-5271-9530 <http://orcid.org/0000-0002-5271-9530>) (2017) To the issue of the characteristics of a student in the theory and practice of the educational institutions of Ukraine of the early twentieth century Педагогіка і психологія, 3. pp. 76-86. ISSN 2304-0629