Запис Детальніше

Cartographic literacy–as a condition of communication and security

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715745/
http://www.interculturalwsge.com/Cartographic-Literacy-as-a-Condition-of-Communication-and-Security,103629,0,2.html
 
Title Cartographic literacy–as a condition of communication and security
Картографічна грамотність – як умова комунікації та безпеки
 
Creator Nazarenko, Tetiana
 
Subject 303 Methods of the social sciences
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description Modern Ukrainian school faces a serious task: to form in graduates information and communication skills that will allow them to quickly perceive and process big information flows presented in various sign systems, to teach the use of modern means, methods and technologies of working with information sources. The European Parliament and the Council of the European Union in 2006 selected eight core competencies for the lifelong learning. One of these competencies is called digital. The basic knowledge, skills and competencies associated with digital competence are defined as: confident, critical and responsible use and interaction with digital technologies for learning, work and participation in the community. This includes information literacy and data literacy, communication and collaboration, creation of digital content (including programming and mapping), security (including knowledge of digital well-being and cybersecurity) and the solution of various problems, including economic, social and personal.
Сучасна українська школа стикається з серйозною проблемою: формувати випускників інформаційних та комунікаційних навичок, що дозволить їм швидко сприймати та обробляти великі обсяги інформаційних потоків, представлених у різних знакових системах, навчати використання сучасних засобів, методів та технологій роботи. з джерел інформації. У 2006 році Європейський Парламент та Рада Європейського Союзу обрали вісім ключових компетенцій для навчання протягом усього життя. Одна з таких компетенцій називається цифровою. Це включає в себе інформаційну грамотність та грамотність даних, комунікацію та співпрацю, створення цифрового контенту (включаючи програмування та картографування), безпеку (включаючи знання про цифрове благополуччя та кібербезпеку) та вирішення різних питань, включаючи економічні, соціальні та особисті. Метою дослідження є процес формування предметної компетенції студента, що складається з об'єктивної складової географічної науки - картографії.
У ході дослідження автор використовував поєднання загальнонаукових, загальних і спеціальних методів, включаючи різні рівні (дескриптивний метод, порівняльний метод, статистичний аналіз тощо). Оскільки швидке зростання інформаційних систем вимагає орієнтації сучасної освіти на використання активних технологій навчання, у змісті статті використовуються методи картографування, що включають цифрові, різноманітні знакові системи та технології GPS наших педагогічних досліджень.
 
Publisher Scientific biannual of the Alcide De Gasperi University of Euroregional Economy in Józefów (WSGE)
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715745/1/Cartographic%20Literacy%20as.pdf
- Nazarenko, Tetiana (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) (2019) Cartographic literacy–as a condition of communication and security Intercultural Communication, 1 (6). pp. 117-137. ISSN 2451-0998