Запис Детальніше

LMS Moodle як програмна складова організації змішаного навчання студентів інформаційним технологіям

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715754/
 
Title LMS Moodle як програмна складова організації змішаного навчання студентів інформаційним технологіям
LMS Moodle as a software component of the blended learning students of information technology
 
Creator Мінгальова, Ю. І.
Мосіюк, О. О.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Розвиток технологій в інформаційному суспільстві вимагає від фахівців різних напрямів та спеціальностей оволодіння високим рівнем інформаційно-комп’ютерної грамотності, розуміння викликів сучасності та вміння орієнтуватися у складному та мінливому світі. Як наслідок, ВНЗ необхідно адаптувати навчальний процес до нових реалій, зокрема і он-лайн освіти. В контексті визначеної проблематики у статті розкрито особливості змішаного навчального процесу. На прикладі предмету «Нові інформаційні технології» продемонстровано залучення LMS Moodle для створення та підтримки єдиного навчального середовища, вибудуваного за принципами змішаного навчання. Наголошено на важливості організації навчання та учіння студентів, спираючись на вихідні положення вибраного підходу як одного із найперспективніших в інформаційному суспільстві.
The article analyses the views of foreign scientists on the use of a combination of traditional and distance forms of educational process. A number of problems which are solved by the use of blended learning are highlighted. Blended learning allows to democratize the process of education and, at the same time, promotes the development of critical thinking, disciplinary students, teaches them to plan their activities. Key assumptions of blended learning, which the teacher must implement, are stressed. LMS Moodle combines affordability and configuration simplicity with flexibility and ability to adapt to different characteristics of educational process - creation o f a platform for distance learning courses or involvement in the organization of blended learning. The choice of LMS Moodle for submission of using blended learning on the basis of the subject "New information technologies" for students of both humanitarian and natural specialties is justification. The aim of the course is the formation of modern information culture and computer literacy in students, the acquisition of practical skills of work with modern information and computer technologies.
 
Publisher Говерла
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715754/2/LMS_Moodle_v_zmish_navch_inf_tech.pdf
- Мінгальова, Ю. І. (orcid.org/0000-0003-1706-2673 <http://orcid.org/0000-0003-1706-2673>) and Мосіюк, О. О. (orcid.org/0000-0003-3530-1359 <http://orcid.org/0000-0003-3530-1359>) (2017) LMS Moodle as a software component of the blended learning students of information technology Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота, 1 (40). pp. 168-171. ISSN 2524-0609