Формування конкурентних переваг підприємства на ринку швейної продукції
DSpace at ONEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування конкурентних переваг підприємства на ринку швейної продукції
Formation of competitive advantages of the enterprise in the market of sewing products |
|
Creator |
Пєнова, А.І.
|
|
Subject |
конкурентні переваги
конкурентоспроможність підприємства ресурсний підхід конкуренція ресурси здібності ключові компетенції competitive advantages competitiveness of the enterprise resource approach competition resources abilities core competencies |
|
Description |
У роботі розглядаються теоретичні аспекти формування конкурентних переваг підприємства на засадах ресурсного підходу. Проаналізовано сутність конкурентних переваг підприємства, їх різновиди та методи оцінки у рамках ресурсного підходу. Надано загальну оцінку діяльності підприємства та проведено аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища. Визначено взаємозв’язки між ресурсами, здібностями, компетенціями та вимогами до продукції підприємства.
Diploma thesis deals with theoretical aspects of the formation of competitive advantages of the enterprise on the basis of the resource approach. The essence of competitive advantages of the enterprise, their types and methods of evaluation within the resource approach are analyzed. The general evaluation of the activity of the enterprise is given and an analysis of the internal and external environment is conducted. The relationship between resources, abilities, competencies and requirements to the products of the enterprise is determined. |
|
Date |
2019-04-24T10:44:32Z
2019-04-24T10:44:32Z 2018 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9248
|
|
Language |
uk
|
|