Запис Детальніше

HOW DOES OUR BRAIN CHANGE DURING THE LEARNING PROCESS

Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title HOW DOES OUR BRAIN CHANGE DURING THE LEARNING PROCESS
ЯК ЗМІНЮЄТЬСЯ НАШ МОЗОК ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
 
Creator Dos Reis, Antonio; University of Extremadura
Morze, Nataliia; Borys Grinchenko Kyiv University
Osmolyk, Kateryna; Borys Grinchenko Kyiv University
 
Subject e-learning; multimedia; behaviorist moment; constructivist moment; brain, challenges; didactical age; technologies; teaching process; learning process; learning styles; effectiveness
електронне навчання; мультимедіа; біхевіоризм; конструктивізм; мозок, проблеми; цифрова епоха; технології; навчальний процес; виховний процес; стилі навчання; ефективність
 
Description This article is devoted to the brain changes during the leaning and teaching process. The results of the study present different tools and methods that equip modern educators and students. The author describes different aspects of the learning process and different learning styles. He provides some information about different stereotypes that appears on our way The author proposes the list of IT-competencies and methodological competences of teachers and students, necessary for been educator in the 21st century. Is it really different to teach in the 21st century than it was to teach in the 20th century or before? Many people saying, that the great evolution was in technologies, but teaching - is teaching and nothing more than that. Our students are digital multi-modal learners, who have different learning styles. They learn quantities of information in a structured surface format they record in working memory and stored in permanent memory for interactivity and reflection. Nowadays students ask more and more multimedia contents. And this is the real profile of our clients, our students, they are asking this to us. Multimodal learning has versus multimedia teaching and humans are multimodal learners. They learn through words, written sentences, images, audio. And all of this shows that our brain has different areas for different functions. We should present our contents in different formats and this modifies format that we should offer our contents, gives us the opportunity to make simultaneous and synchronize. This means that information can be presented four times or more easy understanding of our students. When students use several communication channels it is like we are multiplying the information to be presented. This is the challenge of today. And this stimulates us to create a new pedagogical and technological methods which will be in tune with our time and which will help our students to use their brains operate at its full potential and for this we will need new educational strategies in today’s digital environment DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.17
Дана стаття присвячена змінам мозку під час навчально-виховного процесу. Результати дослідження пропонують різні інструменти та методи, які оснащують сучасних педагогів та студентів. Автор описує різні аспекти навчального процесу та різні стилі навчання. Також він надає інформацію про різні стереотипи, які з'являються на нашому шляху. Автор пропонує перелік ІТ-компетенцій та методологічних компетенцій викладачів і студентів, необхідних для вчителя та студента 21 століття. Чи справді процес навчання в 21-му столітті, відрізняється від навчально-виховного процесу в 20-му столітті чи раніше? Багато людей вважають, що великих змін зазнали інформаційно-комунікаційні технології, але навчання - це навчання і нічого більшого. Наші студенти - це цифрові мультимодальні учні, які мають різні стилі навчання. Вони сприймають велику кількість інформації в структурованому поверхневому форматі і зберігають її в короткотривалій пам'яті. В довготривалій пам’яті учні зберігають інформацію для інтерактивності та рефлексії. Сьогодні студенти потребують все більше і більше мультимедійного змісту. Це профіль наших клієнтів, наших студентів, їх потреби і запит до нас. Мультимодальне навчання на противагу мультимедійному навчанню, в якому люди - мультимодальні учні. Вони навчаються через слова, написані тексти, зображення та аудіо. І все це показує, що наш мозок має різні області для різних функцій. Ми, як вчителі, маємо  запропонувати зміст навчального матеріалу у різних форматах. Нові змінені формати, дають нам можливість одночасно синхронізувати учбовий матеріал в декількох форматах. Це означає, що інформація для наших студентів може бути представлена у чотири рази легшою для розуміння і запам’ятовування. Коли студенти використовують декілька комунікаційних каналів, це схоже на те, що ми множимо надану інформацію. І це наш виклик на сьогодні. Це стимулює нас до створення нових педагогічних і технологічних методів, які будуть в гармонії з сучасністю та допоможуть нашим учням використовувати свій мозок у повному обсязі і для цього нам необхідні нові освітні стратегії в сучасному цифровому середовищі. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2019.6.17
 
Publisher Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”
 
Contributor

 
Date 2019-04-26
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

 
Format application/pdf
 
Identifier http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/2414-0325.2019.6.17
 
Source Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”; No 6 (2019); 1-7
Електронне наукове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”; No 6 (2019); 1-7
2414-0325
 
Language eng
 
Relation http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/view/2414-0325.2019.6.17/242
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/article/downloadSuppFile/2414-0325.2019.6.17/4
 
Rights Copyright (c) 2019 Electronic scientific journal “OPEN EDUCATIONAL E-ENVIRONMENT OF MODERN UNIVERSITY”
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0