Застосування комплексного підходу у використанні електронного композитора
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Застосування комплексного підходу у використанні електронного композитора
ПРИМЕНЕНИЕ КОМПЛЕКСНОГО ПОДХОДА В ИСПОЛЬЗОВАНИИ ЭЛЕКТРОННОГО КОМПОЗИТОРА APPLICATION OF THE COMPLEX APPROACH FOR USAGE OF MUSIC COMPOSING SOFTWARE |
|
Creator |
Вишнівський, О. В.; Національний авіаційний університет
|
|
Subject |
Інформаційні технології
музична композиція; електронний композитор; нейронна мережа 681.5.013 (045) Информационные технологии музыкальная композиция; электронный композитор; нейронная сеть 681.5.013 (045) Information Technology music composition; music composing software; neural network 681.5.013 (045) |
|
Description |
Запропоновано комплексний підхід у використанні електронного композитора. На сьогодні наукове співтовариство проявляє великий інтерес до проблем вивчення взаємозв'язків музики, математики та психології. То-му розглянуто створення та рекомендації щодо практичного використання музичної біотехнічної автоматизованої системи керування, яка дозволяє моделювати монофонічні і поліфонічні звукові ряди на основі стохастичного базису або ж звичайного випадкового сигналу з рівномірним розподілом, з метою подальшого використання цього звукоряду для музичного або ж музично-терапевтичного впливу на об'єкт – когнітивні функції мозку людини (авіаційний диспетчер , пілот, космонавт тощо). Подано модернізовану концепцію автоматизованого синтезу музики з урахуванням вимог як до якості синтезованої музики, так і суттєвого зменшення обсягу рутинної праці композитора. Подібна стратегія видається на сьогоднішній день оптимальною, або ж принаймні досить перспективною. Автоматизоване створення музики є однією з найскладніших завдань як в прикладній математиці, так і в розробці цільового програмного забезпечення. В рамках запропонованого комплексного підходу експозиція музичного твору разом з каденцією складається автором музичного твору вручну, в той час як його поліфонічна розробка виконується за допомогою власне електронного композитора. Використання в музичній композиції випадкових чисел або стохастичного базису дозволяє отримати оригінальний за структурою, але вельми монотонний за звучанням вихідний музичний сигнал. Для додання йому більшої витонченості та усунення відомої тривіальності фактури, що є наслідком автоматизації процесу композиції, в якості активаційної функції нейронної схеми використано цифрової фільтр, побудований на розв‘язанні лінійного диференціального рівняння в дробових похідних (за Капуто). Результат напівавтоматичного моделювання системи оцінюється як більш природний, коректний та стратегічно перспективний.
Предложен комплексный подход в использовании электронного композитора. Сегодня научное сообщество проявляет большой интерес к проблемам изучения взаимосвязей музыки, математики и психологии. Поэтому рассмотрено создание и рекомендации по практическому использованию музыкальной биотехнической автоматизированной системы управления, которая позволяет моделировать монофонические и полифонические звуковые ряды на основе стохастического базиса или обычного случайного сигнала с равномерным распределением, с целью дальнейшего использования этого звукоряда для музыкального или музыкально-терапевтического воздействия на объект — когнитивные функции мозга человека (авиационный диспетчер, пилот, космонавт и т.д.). Освещена модернизированная концепция автоматизированного синтеза музыки с учетом требований как к качеству синтезируемой музыки, так и существенному уменьшению объема рутинной работы композитора. Подобная стратегия представляется на сегодняшний день оптимальной, или же по крайней мере весьма перспективной. Автоматизированное создание музыки является одной из самых сложных задач как в прикладной математике, так и в разработке целевого программного обеспечения. В рамках предложенного комплексного подхода экспозиция музыкального произведения вместе с каденцией сочиняется автором музыкального произведения вручную, в то время как его полифоническая разработка выполняется с помощью собственно электронного композитора. Использование в музыкальной композиции случайных чисел или стохастического базиса позволяет получить оригинальный по структуре, но весьма монотонный по звучанию выходной музыкальный сигнал. Для придания ему большей утонченности и устранения известной тривиальности фактуры, что является следствием автоматизации процесса композиции, в качестве активационной функции нейронной схемы использовано цифровой фильтр, построенный на решении линейного дифференциального уравнения в дробных производных (по Капуто). Результат полуавтоматической моделирования системы оценивается как более естественный, корректный и стратегически перспективный. A complex approach of using the electronic composer has been proposed. Today, the scientific community has shown great interest in the problems of studying the interrelationships of music, mathematics and psychology. Therefore, creation and giving recommendations on the practical use of musical biotechnical automated control system, which allows to compose monophonic and polyphonic sound series using a stochastic basis or a regular random signal with a uniform distribution, with an objective to further application of this sound series for musical or musicaltherapeutic effects on the object of influence — cognitive functions of the human brain (aviation dispatcher, pilot, cosmonaut, etc.), has been considered. The modernized concept of automated music synthesis is highlighted, taking into account the requirements of both the quality of composed music and a significant reduction of the composer’s routine work. Such a strategy seems to be optimal today, or at least very promising. Automated music creation is one of the most difficult tasks in both applied mathematics and the development of targeted software. Within the framework of the proposed integrated approach, an exposition of a musical piece together with a cadenza is composed by the author of a musical work manually, while its polyphonic development is carried out with the help of the music composing software. The use of random numbers or a stochastic basis in a musical composition makes it possible to get a musical signal that is original in structure but somewhat monotonous in sound. To make it more sophisticated and eliminate the triviality of the musical texture, which is a consequence of the automation of the music composition process, a digital filter based on solution of a linear differential equation in fractional derivatives (according to Caputo) is used as the activation function of the neural scheme. The result of semi-automated modeling of the system is estimated as more natural, correct and strategically perspective. |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— — |
|
Date |
2019-04-30
|
|
Type |
—
— — |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SBT/article/view/13522
10.18372/2310-5461.41.13522 |
|
Source |
Наукоємні технології; Том 41, № 1 (2019); 23-29
Science-based technologies; Том 41, № 1 (2019); 23-29 Наукоемкие технологии; Том 41, № 1 (2019); 23-29 |
|
Language |
uk
|
|