Запис Детальніше

THE PROBLEM OF UNCOORDINATED AIRCRAFT TURN ON SMALL FLIGHT SPEED

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title THE PROBLEM OF UNCOORDINATED AIRCRAFT TURN ON SMALL FLIGHT SPEED
Проблема некоординированного разворота самолета при предельно малых скоростях полета
Проблема некоординованого розвороту літака за гранично малих швидкостей польоту
 
Creator Hryshchenko, Y. V.; Національний авіаційний університет, Київ
Romanenko, V. G.; Національний авіаційний університет, Київ
Amelina, A. I.; Національний авіаційний університет, Київ
 
Subject Correlation field; flight path; glide path; human factor; parameter amplitude
UDC 629.735.017.1.083(045)
Амплитуда параметра; глиссада; корреляционное поле, траектория полета; человеческий фактор
УДК 629.735.017.1.083(045)
Амплітуда параметра; глісада; кореляційне поле; людський фактор; траєкторія польоту
УДК 629.735.017.1.083(045)
 
Description This article addresses the issue of deteriorating flight quality when receiving a crew. Provision is made for the use of a crew warning system for a possible collection of data on the speed and speed of air traffic. It is proved that a decrease in the area of correlation fields indicates a non-coordinated reversal. With sufficient speed, uncoordinated turns are not so dangerous. Therefore, we reviewed the indications for the correlation fields of the coefficients of the angle of attack and instrumental velocity. A method has been developed for calculating the area of correlation fields above the existing parameters. It is based on the least squares method. The proposed quantitative characteristics determine the quality of flight depending on the area of the correlation fields.
В данной статье рассмотрен вопрос, связанный ухудшением качества полета при получении экипажем недостоверной информации от систем ее отображения. Предлагается система оповещения экипажа о сбое в системах получения данных об угле атаки и воздушной скорости и о выполнении некоординированного разворота. Предыдущие исследования по углам атаки и крена показали, что уменьшение площади корреляционных полей свидетельствует о некоординированном развороте. При достаточной скорости некоординированные развороты не так опасны. Поэтому мы рассмотрели рассогласование показаний по корреляционным полям коэффициентов угла атаки и приборной скорости. Разработан метод вычисления площади корреляционных полей выше указанных параметров. Он основан на методе наименьших квадратов. Предложены количественные характеристики определения качества полета в зависимости от площади корреляционных полей.
У даній статті розглянуто питання, пов'язане з погіршенням якості польоту при отриманні екіпажу. Передбачено використання системи оповіщення екіпажу про можливе зборі даних про швидкість і швидкості повітряного руху. Доведено, що зменшення площі кореляційних полів свідчить про некоординовані розвороті. При достатній швидкості некоординовані розвороти не такі небезпечні. Тому ми розглянули свідчення у кореляційним полях коефіцієнтів кута атаки і приладової швидкості. Розроблено метод обчислення площі кореляційних полів вище існуючих параметрів. Він заснований на методі найменших квадратів. Запропоновані кількісні характеристики визначають якість польоту в залежності від площі кореляційних полів.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2019-05-03
 
Type


 
Format application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/ESU/article/view/13640
10.18372/1990-5548.59.13640
 
Source Electronics and Control Systems; Том 1, № 59 (2019); 50-57
Электроника и системы управления; Том 1, № 59 (2019); 50-57
Електроніка та системи управління; Том 1, № 59 (2019); 50-57
 
Language en
 
Rights Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).