Запис Детальніше

Етнокультурні особливості міжнародних економічних відносин: глобальні виклики

DSpace at ONEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Етнокультурні особливості міжнародних економічних відносин: глобальні виклики
Ethnocultural features of international economic relations: global challenges
 
Creator Козак, Ю.Г.
Сулим, О.В.
Kozak, Y.
Sulym, O.
 
Subject культурні цінності
неформальні культурні інститути
національна господарська ментальність
культурна дистанція
культурно-історичний капітал
крос-культурна компетентність
cultural values
informal cultural institutions
national economic mentality
cultural distance
cultural and historical capital
cross-cultural competence
 
Description У статті розглянуто процес «повернення» культурних понять до мейнстриму економічного мислення,
ріст визнання суттєвої ролі етнокультурних чинників в господарських процесах. Проаналізовано різні підходи до
вивчення впливу історично сформованих національних культурних стереотипів на економічний розвиток та,
зокрема, на міжнародні економічні процеси в глобалізованому світі. Сформульовано розуміння культури в її
значимості для господарських процесів, а саме – як неформальних інститутів, які є продуктом тривалого
історичного розвитку народів як колективних психічних стереотипів та способів поведінки, що стійко
передаються з покоління в покоління і істотною мірою визначають, мотивують та формують економічну
діяльність та взаємодію економічних акторів. Показано, що сучасні дослідження приділяють найбільшу увагу
розгляду впливу культурно-історичного капіталу різних народів на їх економічний успіх порівняно з іншими
країнами, на міжнародну конкурентоспроможність національних економік. У зв’язку з цим аналізуються
культурно-історичні основи високої підприємницької активності, креативності, ставлення до праці. Основна
увага приділяється огляду досліджень культурних аспектів міжнародної економічної взаємодії, зокрема, впливу
культури на динаміку міжнародної торгівлі, конкурентоспроможність національних економік, на прийняття
рішень щодо характеру та напрямку виходу мультинаціональних компаній на зовнішній ринок, питання крос-
культурного менеджменту. Розглянуто різні підходи до міжнародного ділового спілкування на етапі переговорів.
Зроблено висновки щодо необхідності підвищення крос-культурної компетентності представників бізнесу як
умови підвищення конкурентоздатності як окремих компаній, так і національних економік.
The process of «returning» of cultural concepts to the mainstream of economic thinking, the growing
recognition of the essential role of ethno-cultural factors in economic processes is considered in the article. Different
approaches to the study of the influence of historically developed national cultural stereotypes on economic
development and, in particular, on international economic processes in the global world are analyzed.
An understanding of culture is formulated in its significance for economic processes, namely, as of informal institutions
that are the product of a long historical development of peoples, is formulated. Culture in this regard is a set of
collective mental stereotypes and behaviors that are sustainably transmitted from generation to generation and to a
significant degree determine, motivate and shape economic activity and interaction of economic actors. It is shown that
modern studies pay the most attention to the influence of cultural and historical capital of various peoples on their
economic success compared with other countries, on the international competitiveness of national economies. In this
connection, the cultural and historical foundations of high entrepreneurial activity, creativity, and attitude to work are
analyzed. The analysis is focused on the review of different studies of cultural aspects of international economic
interaction, in particular, to the influence of culture on the dynamics of international trade. Also the competitiveness of
national economies, the issue of making decisions about the nature and direction of entry mode of multinational
companies to the foreign market, the issue of cross-cultural management is considered. Different approaches to the
culture of international business communication at the negotiation stage are analyzed. Conclusions about the need to
increase the cross-cultural competence of business representatives as a condition for improving the competitiveness of
both individual companies and national economies are drawn.
 
Date 2019-05-04T20:50:35Z
2019-05-04T20:50:35Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Етнокультурні особливості міжнародних економічних відносин : глобальні виклики / Ю. Г. Козак, О. В. Сулим / Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2018. – Вип. 67 (3). – С. 19–27.
2313-4569
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9279
 
Language uk
 
Publisher Одеський національний економічний університет