Запис Детальніше

Види міжпредментих завдань на уроках літературного читання

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715852/
 
Title Види міжпредментих завдань на уроках літературного читання
Types of interdisciplinary tasks in literary reading lessons
 
Creator Савченко, Олександра Яківна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description Розкрито імовірні міжпредметні зв’язки літературного читання з предметними: українська мова, музика, мистецтво, «Я у світі», « Я досліджую світ». Визначено види міжпредметних завдань на уроках літературного читання: знаннєвий, діяльнісний, ціннісний.
Охарактеризовано систему міжпредметних завдань, яка охоплює засвоєння учнями спільних понять (тексти, його структура, ознаки частин мови тощо), сприяє розумінню емоційних станів дійових осіб творів; збагаченню мовлення, розвитку творчих здібностей; оволодінню ключовими компетентностями ( умінням учитися, вдумливо читати тощо).
The probable interdisciplinary connections of literary reading with the subject are revealed: Ukrainian language, music, art, "I am in the world", "I explore the world". The types of interdisciplinary tasks at the lessons of literary reading are defined: knowledge, activity, value.
The system of interdisciplinary tasks is described, which encompasses the mastering of common concepts by the students (texts, their structure, signs of parts of speech, etc.), helps to understand the emotional states of the characters of works; enrichment of speech, development of creative abilities; mastering the key competencies (ability to study, thoughtful reading, etc.).
 
Publisher видавництво "Початкова школа"
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715852/1/Sav0219.pdf
- Савченко, Олександра Яківна (orcid.org/0000-0001-5040-0860 <http://orcid.org/0000-0001-5040-0860>) (2019) Types of interdisciplinary tasks in literary reading lessons Початкова школа, 2 (596). pp. 5-8. ISSN 0131-5358