Діагностика стану сформованості корпоративної культури студентів університету
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27291/
|
|
Title |
Діагностика стану сформованості корпоративної культури студентів університету
Diagnostics state of forming corporate culture of university students |
|
Creator |
Бровко, Катерина Андріївна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті висвітлюються питання діагностики стану сформованості корпоративної культури студентів університету. Наведено особливості діагностики стану сформованості корпоративної культури студентів університету. Розкрито сутність поняття «корпоративна культура особистості». Окреслено компонентну структуру корпоративної культури особистості. Визначено критерії, показники та рівні сформованості корпоративної культури студентів університету. Описано результати проведення діагностики.
The study deals the question of the diagnosis of the formation of the corporate culture of university students. Diagnosis allows you to investigate the level of knowledge of students about the nature and content of the individual aspects of corporate culture and determine the attitude of students to the corporate culture of the university. Specifics of the diagnosis of the formation of the corporate culture of university students are outlined. The essence of the concepts of «corporate culture of personality» is determined. The component structure of the corporate culture of the personality is outlined. Among the structural components of the corporate culture of personality are used: worldview, corporate values, style of behavior, the rules that the members of the organization adhere to. Criteria, indicators and levels of formation of the corporate culture of university students are defined. Among the indicators are singled out: understanding of the essence of corporate culture, the mechanisms of its manifestation; possession for knowledge about the corporate culture of personality; understanding of the role of corporate culture and awareness of the need to identify it in student life; knowledges of formal and informal rules and norms of activity, patterns of behavior, traditions, rituals, corporate identity, logo, flag, corporate color, branded clothes, missions, visions accepted at the university and awareness of the appropriateness of their observance; adherence to the ethics of corporate behavior; value attitude to cultural norms, rules, models of behavior, accepted in the educational environment of the university. The results of diagnostics of the formation of the corporate culture of university students are described. |
|
Publisher |
Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
|
|
Date |
2019-01
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27291/1/K_Brovko_DSFCCSU.pdf
Бровко, Катерина Андріївна (2019) Діагностика стану сформованості корпоративної культури студентів університету Молодь і ринок (1(168)). с. 140-146. ISSN 2308-4634 |
|