Догматизм Forever, ничего нового
Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Догматизм Forever, ничего нового
Догматизм Forever, нічого нового Dogmatism forever, nothing new |
|
Creator |
Демьянов, В.
|
|
Subject |
догматизм
христианская метафизика познание субъект личность человеческое бытие вера християнська метафізика пізнання віра суб’єкт особистість людське буття dogmatism Christian metaphysics knowledge faith subject person human being |
|
Description |
Данная статья – ответ на сочинение А. Богачёва «Sacrificum intellectus, или Новое лицо догматизма». Сколь возможно абстрагируясь от личностного контекста, автор пытается аргументировать правомерность существования хрис-тианской метафизики в современной философии. Поле дискурса очерчено дистинкцией понятий «знание – вера» и «субъект – личность (ипостась)». Речь идёт об онтологическом приоритете личностного модуса бытия перед индивидно-субъектным и, соответственно, о вере как условии возможности знания и человеческого образа бытия, поскольку человек представлен здесь как знающее себя бытие, как тождество бытия и знания.
This article is an answer to the article by Andriy Bogachov “Sacrificium intellectus. A re-presentation of modern dogmatism”. The author, trying to abstract as far as possible from a personal context, attempts to argue for the legitimacy of Christian metaphysics in contempo-rary philosophy. The field of discourse is outlined by the distinction between the concepts “knowledge/faith” and “subject/personality (hypostasis)”. The key question is ontological priority of a personal modus of being over individual-subjective modus, and, respectively, faith as a condition of a possibility of knowledge and human image of being, since human being is portrayed here as a being that knows itself, as an identity of being and knowledge. Ця стаття – відповідь на твір А. Богачова «Sacrificum intellectus, або ж Нове обличчя догматизму». Якомога абстрагуючись від особистісних аспектів, автор намагається аргументувати легітимність і доречність існування християнської метафізики в сучасній філософії. Поле дискурсу окреслено дистинкцією понять «знання – віра» та «суб’єкт – особистість (іпостась)». Обстоюється онтологічний пріоритет особистісного модусу буття перед індивідно-суб’єктним і, відповідно, йдеться про віру як умову можливості знання та людського способу буття, оскільки людина постає як буття, що знає себе, як тотожність буття та знання. |
|
Date |
2019-05-09T17:57:23Z
2019-05-09T17:57:23Z 2014 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Демьянов В. Догматизм Forever, ничего нового [Текст] / В. Демьянов // Sententiae. – 2014. – № 1. – С. 166-181.
2075-6461 2308-8915 http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24628 https://doi.org/10.22240/sent30.01.166 |
|
Language |
ru
|
|
Relation |
Sententiae, 2014, № 2 : 166-181.
https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/206 Антоний Сурожский, митрополит. Школа молитвы: Сборник. – Николаев: Літопис, 2009. – 432 с. Андреев И. М. Православная апологетика. – М.: Сретенский монастырь, 2006. – 192 с. Вениамин (Новик), игумен. О православно-христианском миропонимании // Электронный ресурс. Режим доступа: http://lib.philosophical.ru/misc/novik/ponim.html Иустин (Попович) Путь Богопознания // Иустин (Попович) Собр. Творений. – М.: Паломник, 2004. – Т. 1. – 432 с. Соловьёв В. С. Кризис западной философии // Соловьёв В.С. Соч. в 15 т. 2-е изд. – СПб.: Просвещение. – Б. г. – Т. 1. – 384 с. Яннарас Х. Вера Церкви. – М.: Центр по изучению религий, 1992. – 231 с. Богачев А. Sacrificum intellectus, або ж Нове обличчя догматизму // Sententiae. – vol. XXIX. – 2013. – № 2. – С. 193–203. Зізіулас Йоан, митрополит. Буття як спілкування. Дослідження особистісності і Церкви. – К.: Дух і літера, 2005. – 276 с. |
|
Format |
application/pdf
|
|
Publisher |
ВНТУ
|
|