Запис Детальніше

Догматизм Forever, ничего нового

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Догматизм Forever, ничего нового
Догматизм Forever, нічого нового
Dogmatism forever, nothing new
 
Creator Демьянов, В.
 
Subject догматизм
христианская метафизика
познание
субъект
личность
человеческое бытие
вера
християнська метафізика
пізнання
віра
суб’єкт
особистість
людське буття
dogmatism
Christian metaphysics
knowledge
faith
subject
person
human being
 
Description Данная статья – ответ на сочинение А. Богачёва «Sacrificum intellectus, или Новое лицо догматизма». Сколь возможно абстрагируясь от личностного контекста, автор пытается аргументировать правомерность существования хрис-тианской метафизики в современной философии. Поле дискурса очерчено дистинкцией понятий «знание – вера» и «субъект – личность (ипостась)». Речь идёт об онтологическом приоритете личностного модуса бытия перед индивидно-субъектным и, соответственно, о вере как условии возможности знания и человеческого образа бытия, поскольку человек представлен здесь как знающее себя бытие, как тождество бытия и знания.
This article is an answer to the article by Andriy Bogachov “Sacrificium intellectus. A re-presentation of modern dogmatism”. The author, trying to abstract as far as possible from a personal context, attempts to argue for the legitimacy of Christian metaphysics in contempo-rary philosophy. The field of discourse is outlined by the distinction between the concepts “knowledge/faith” and “subject/personality (hypostasis)”. The key question is ontological priority of a personal modus of being over individual-subjective modus, and, respectively, faith as a condition of a possibility of knowledge and human image of being, since human being is portrayed here as a being that knows itself, as an identity of being and knowledge.
Ця стаття – відповідь на твір А. Богачова «Sacrificum intellectus, або ж Нове обличчя догматизму». Якомога абстрагуючись від особистісних аспектів, автор намагається аргументувати легітимність і доречність існування християнської метафізики в сучасній філософії. Поле дискурсу окреслено дистинкцією понять «знання – віра» та «суб’єкт – особистість (іпостась)». Обстоюється онтологічний пріоритет особистісного модусу буття перед індивідно-суб’єктним і, відповідно, йдеться про віру як умову можливості знання та людського способу буття, оскільки людина постає як буття, що знає себе, як тотожність буття та знання.
 
Date 2019-05-09T17:57:23Z
2019-05-09T17:57:23Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Демьянов В. Догматизм Forever, ничего нового [Текст] / В. Демьянов // Sententiae. – 2014. – № 1. – С. 166-181.
2075-6461
2308-8915
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24628
https://doi.org/10.22240/sent30.01.166
 
Language ru
 
Relation Sententiae, 2014, № 2 : 166-181.
https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/206
Антоний Сурожский, митрополит. Школа молитвы: Сборник. – Николаев: Літопис, 2009. – 432 с.
Андреев И. М. Православная апологетика. – М.: Сретенский монастырь, 2006. – 192 с.
Вениамин (Новик), игумен. О православно-христианском миропонимании // Электронный ресурс. Режим доступа: http://lib.philosophical.ru/misc/novik/ponim.html
Иустин (Попович) Путь Богопознания // Иустин (Попович) Собр. Творений. – М.: Паломник, 2004. – Т. 1. – 432 с.
Соловьёв В. С. Кризис западной философии // Соловьёв В.С. Соч. в 15 т. 2-е изд. – СПб.: Просвещение. – Б. г. – Т. 1. – 384 с.
Яннарас Х. Вера Церкви. – М.: Центр по изучению религий, 1992. – 231 с.
Богачев А. Sacrificum intellectus, або ж Нове обличчя догматизму // Sententiae. – vol. XXIX. – 2013. – № 2. – С. 193–203.
Зізіулас Йоан, митрополит. Буття як спілкування. Дослідження особистісності і Церкви. – К.: Дух і літера, 2005. – 276 с.
 
Format application/pdf
 
Publisher ВНТУ