Запис Детальніше

Умови формування цифрової компетентності вчителя у післядипломній освіті

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27327/
http://openedu.kubg.edu.ua/journal/index.php/openedu/issue/view/2414-0325.2019.6/showToc#.XNZ7Msr7SM9
 
Title Умови формування цифрової компетентності вчителя у післядипломній освіті
Сonditions for forming the teacher's digital competency in
the postgraduate education
 
Creator Воротникова, Ірина Павлівна
 
Subject Erih Plus
 
Description В статті визначено умови формування цифрової компетентності вчителя у післядипломній освіті. Проаналізовано міжнародні стандарти ЮНЕСКО, європейські рамки цифрових компетентностей для громадян (DigComp 2.1 і освітян (Digcompedu) та узагальнено критерії до визначення та оцінювання цифрової компетентності у вчителів. Результати дослідження представлено на основі досвіду підвищення кваліфікації педагогів
міста Києва з використанням емпіричних методів: спостереження, опитування (анкетування, бесіди). Анкетування дозволило визначити основні запити вчителів щодо формування індивідуальних траєкторій професійного розвитку, в тому числі в напряму підвищення рівня цифрової компетентності. Визначено умови формування цифрової компетентності вчителів у системі післядипломної педагогічної освіти: цифровізацію освіти, наявність нормативно-правових документів щодо стандартів та вимог до цифрової компетентності вчителя (міжнародні, інституційні, національні), необхідність розробки та
впровадження критеріїв розвитку цифрової компетентності вчителя (тести, анкети і т. п.),запровадження міжнародних, вітчизняних проектів із питань використання ІКТ, готовність післядипломної освіти забезпечити формування цифрової компетентності вчителів (ІТінфраструктура, наявність наукових, навчально-методичних ресурсів та середовищ та компетентних кадрів), розвинута ІТ-інфраструктура закладів освіти, в яких працює вчитель (апаратне, програмне забезпечення, в тому числі цифрові лабораторії, підключення до
швидкісного Інтернет, персоналізовані інформаційно-освітні середовища і т.д). Крім того важливою умовою визначено мотивацію вчителя до неперервного професійного розвитку та самооцінювання ним цифрової компетентності. Доведено, що розробка і запровадження національних стандартів цифрової компетентності вчителя, надання йому права самому вирішувати, в яких інституціях підвищувати кваліфікацію, сприяють запровадженню нових
підходів до побудови індивідуальних маршрутів розвитку цифрової компетентності педагогів
The article defines the conditions for the formation of a teacher's digital competence in
postgraduate education. The analysis of the international standards of UNESCO, the European
digital competence framework for citizens (DigComp 2.1 and educators (Digcompedu), and the
generalization of the criteria for the definition and assessment of digital competence among
teachers. The results of the study are based on the experience of improving the skills of teachers of
the city of Kyiv using empirical methods: observation, survey (questionnaires, interviews). The
questionnaire allowed to identify the main inquiries of teachers regarding the formation of
individual trajectories of professional development, including in The conditions of the formation
of the digital competence of teachers in the system of postgraduate pedagogical education are
determined: the digitalization of education, the availability of legal documents on standards and
requirements for the teacher's digital competency (international, institutional, national), the need to
develop and implement the criteria for the development of digital competency teachers (tests,
questionnaires, etc.), introduction of international, domestic projects on the use of ICT, readiness
of postgraduate students Go to ensure the formation of the digital competency of teachers (IT
infrastructure, availability of scientific, educational and environmental resources), IT infrastructure
of the educational institutions in which the teacher works (hardware, software, including digital
ISSN: 2414-0325. Open educational e-environment of modern University, № 6 (2019)
117
laboratories, connection to high-speed Internet, personalized informational and educational
environments, etc.). In addition, an important condition is determined by the teacher's motivation
to continuous professional development and self-assessment of his digital competence. It is proved
that the development and implementation of national standards for teacher's digital competence,
giving him the right to decide for themselves in which institutions to improve their qualifications,
promote the introduction of new approaches to constructing individual paths for developing digital
competency of teachers.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2019
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27327/1/Vorotnykova_dg%20komp_2019.pdf
Воротникова, Ірина Павлівна (2019) Умови формування цифрової компетентності вчителя у післядипломній освіті Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету (6). с. 101-118. ISSN 2414-0325