Мультипрофільне навчання: здобутки, переваги, перспективи гімназії № 290 м. Києва
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715671/
|
|
Title |
Мультипрофільне навчання: здобутки, переваги, перспективи гімназії № 290 м. Києва
Multiprofile education: achievements, benefits, prospects of the gymnasium № 290 in Kyiv |
|
Creator |
Орішак, Людмила Леонідівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Автор ділиться досвідом організації профільне навчання в гімназії, і зазначає, що у закладі загальної середньої освіти профільне навчання, якщо його розглядати у контексті особистісно орієнтованої філософії освіти, має спрямовуватися на забезпечення професійного самовизначення старшокласників та усвідомлення ними потреби у професійній та особистісній самореалізації як важливого конструкта ціннісно-смислової сфери особистості.
The author characterize the experience of organizing profile education in the gymnasium, and notes that in the institution of general secondary education, profile education, if considered in the context of personally oriented philosophy of education, should be aimed at ensuring the professional self-determination of upper secondary school pupils and their awareness of their needs for professional and personal self-realization as an important construct value-semantic sphere of personality. |
|
Publisher |
Фенікс
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715671/1/Orishak_19_DTiP_Konf.pdf
- Орішак, Людмила Леонідівна (2019) Multiprofile education: achievements, benefits, prospects of the gymnasium № 290 in Kyiv In: «Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи» : матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ, 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика . Фенікс, м. Київ, Україна, pp. 210-213. |
|