Роль учителя в умовах дослідницького навчання історії в старших класах
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/715911/
|
|
Title |
Роль учителя в умовах дослідницького навчання історії в старших класах
The role of a teacher in a research history study in high school |
|
Creator |
Мороз, Ірина Володимирівна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study 93/94 History |
|
Description |
В тезах розкривається проблема ролі вчителя в умовах дослідницького навчання історії в старших класах. Визначено перспективи подальших досліджень, що пов’язані з розробленням, апробацією та впровадженням в освітній процес методики комплексного розвитку дослідницьких здібностей учнів, навчальних програм та шкільних підручників на засадах дослідницького підходу.
The thesis reveals the problem of the role of a teacher in the conditions of research teaching history in high school. The prospects of further researches connected with development, approbation and implementation in the educational process of methods of complex development of research abilities of students, curricula and school textbooks on the basis of research approach are determined. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/715911/1/%D0%9C%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B7%20%D0%86..pdf
- Мороз, Ірина Володимирівна (2019) The role of a teacher in a research history study in high school In: Практична філософія і Нова українська школа: збірник тез Всеукраїнської науково-практичної конференції Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 76-78. ISBN 978-966-644-492-5 |
|