Запис Детальніше

Фіхтеве «Я»

Репозитарій Вінницького Національного Технічного Університету

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Фіхтеве «Я»
Fichte’s “I”
Фихтево «Я»
 
Creator Henrich, D.
Генрих, Д.
 
Subject Фіхте
суб’єктивність
самосвідомість
рефлексія
об’єктивування себе
Fichte
subjectivity
self-consciousness
reflection
self-objectification
Фихте
субъективность
самосознание
рефлексия
объективирование себя
 
Description Автор вважає, що Йоган Ґотліб Фіхте заснував новий підхід до проблеми суб’єктивності та самосвідомості. Є дві головні моделі теорії самосвідомості: рефлексійна та Фіхтева. Згідно з рефлексійною теорією (Лок, Ляйбніц, Кант), самосвідомість є результатом рефлексії, тобто щоби приписати себе собі самому, ми маємо зачекати на об’єктивування себе через рефлексію. Утім, це спричиняє труднощі. Що дає змогу актові рефлексії (який, згідно з цією моделлю, є несвідомим) осягати приналежність стану першого порядку до тієї самої суб’єктивності, до якої належить і сам цей акт? Автор стверджує, що Фіхте помітив це ускладнення та розробив теорію, за якою самосвідомість є неупредметнюваним у рефлексії самознанням.
The author holds the view that Johann Gottlieb Fichte founded a new approach to the problems of subjectivity and self-consciousness. There are two basic models of the theory of self-consciousness, namely the reflection theory of self-consciousness and Fichte’s approach. According to the reflection theory (Locke, Leibnitz, Kant) self-consciousness is the result of a reflection i.e., in order to ascribe self to oneself one must await its objectification by a subsequent reflection. This poses a difficulty, however. For what should enable the act of reflection (which according to this model is itself non-conscious) to realize that the first-order state be-longs to the same subjectivity as itself? The author claims that Fichte noticed this difficulty and elaborated a theory, which provides an understanding of self-consciousness as self-knowledge that couldn’t be objectified by a reflection.
Автор считает, что Иоганн Готлиб Фихте обосновал новый подход к проблеме субъективности и самосознания. Существуют две главные модели теории самосознания: рефлексивная и Фихтева. Согласно первой (Локк, Лейбниц, Кант), самосознание является результатом рефлексии. Т.е. приписывание себя самому себе предполагает предварительное объективирование себя через рефлексию. Впрочем, этот подход сопряжен с трудностями. Что позволяет акту рефлексии (с точки зрения данной модели – бессознательному) постичь то, что состояние первого порядка принадлежит той же субъективности, что и указанный акт? Автор утверждает, что Фихте заметил эту сложность и разработал теорию, трактующую самосознание как неопредмечиваемое рефлексией самознание.
 
Date 2019-05-13T06:46:49Z
2019-05-13T06:46:49Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Генрих Д. Фіхтеве «Я» [Текст] / Д. Генрих // Sententiae. – Вінниця, 2014. – № 2. – С. 12-24.
2075-6461
2308-8915
http://ir.lib.vntu.edu.ua//handle/123456789/24691
https://doi.org/10.22240/sent31.02.012
 
Language uk_UA
 
Relation Sententiae, 2014, № 2 : 12-24.
https://sententiae.vntu.edu.ua/index.php/sententiae/article/view/209
 
Format application/pdf
 
Publisher ВНТУ