Запис Детальніше

Моделі центрів освіти дорослих в Україні

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27352/
 
Title Моделі центрів освіти дорослих в Україні
Models of adult education centres in Ukraine
Модели центров образования взрослых в Украине
 
Creator Соловей, Людмила Сергіївна
Бабушко, Світлана Ростиславівна
 
Subject Збірники наукових праць
 
Description Неформальна освіта дорослих стрімко розвивається у різних проявах. У статті розглянуто різні її організаційні форми на прикладі низки європейських країн: Польщі, Литви, Німеччини, Великої Британії, Нідерландів. В Україні неформальну освіту офіційно було визнано лише у 2017 р. у Законі України «Про освіту», попри те, що вона фактично існувала у різних формах і до цього часу. Нині набуває популярності така її форма як Центри освіти дорослих. Їх створено за ініціативи громадських організацій у співпраці з німецькою організацією освіти дорослих DVV International. З метою аналізу профілів вітчизняних центрів освіти дорослих було визначено низку критеріїв: відношення до формальної та неформальної освіти, ініціатори та співорганізатори, цільова аудиторія, провайдери методичної та фінансової допомоги, тематичні напрями діяльності.
У результаті аналізу за визначеними критеріями було систематизовано інформацію з інтернет-джерел про функціонування центрів освіти дорослих; виявлено подібні та відмінні риси в їх організації та визначено моделі українських центрів освіти дорослих: ті, що створено на базі університету чи коледжу; школи; музею чи бібліотеки. Також окреслено перспективи подальших наукових пошуків.
Non-formal adult education is dynamically developing in different forms. The article represents them on the example of European countries: Poland, Lithuania, Germany, Great Britain, Netherlands. In Ukraine non-formal education was only acknowledged in 2017 in the Law of Ukraine “On Education”, though it had been provided before in a number of forms. Currently the most popular form of non-formal adult education in Ukraine is Centres of Adult Education. They are created on the initiative of public organizations in collaboration with the German adult education organization DVV International. To analyze their profiles there were identified several criteria: relation to formal or non-formal education, initiators and collaborators, target audience, providers of methodical and financial assistance, thematic directions of their activity.
As a result of the analysis according to the identified criteria there was systemized the information from Internet resources on the activity of adult educational centres; their similar and different features were distinguished in their organization form and defined their models: university- and college-based, school-based; museum and library-based. In addition, the direction for the further scientific research in this field were outlined.
Неформальное образование взрослых стремительно развивается в различных проявлениях. В статье рассмотрены различные формы его организации на примере европейских стран Польши, Литвы, Германии, Великобритании, Нидерландов. В Украине неформальное образование официально было признано только в 2017 г. в Законе Украины «Об образовании», несмотря на то, что оно фактически существовало в различных формах и до этого времени. На данном этапе становится популярной такая его форма как центры образования взрослых. Их создают по инициативе гражданских организаций и в сотрудничестве с немецкой организацией образования взрослых DVV International. Для анализа профилей центров образования взрослых был определен ряд критериев: отношение к формальному и неформальному образованию, инициаторы и соучредители, целевая аудитория, провайдеры методической и финансовой помощи, тематические направления деятельности.
В результате анализа за определенными критериями была систематизирована информация из интернет-ресурсов о функционировании центров образования взрослых; определены их общие и отличительные черты в их организации и выявлены модели украинских центров образования взрослых: созданные на базе университета или колледжа; школы; музея или библиотеки. Также очерчены перспективы дальнейших научных исследований.
 
Publisher East European Institute of Psychology Str. Holosiivska 13, of. 528-530, 030039, Kyiv; Fundacja im. Reia, ul. Nad Potoklem 20, 30-830 Krakov, Poland
 
Date 2019-04
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27352/2/L_Solove_S_Babushko_EHS_1%28I%29_IS_IPSP.pdf
Соловей, Людмила Сергіївна та Бабушко, Світлана Ростиславівна (2019) Моделі центрів освіти дорослих в Україні European humanities studies: State and Society, I (1). с. 4-17. ISSN 2450-6486